Gå til innhold

Et par bilder av lille voffsen

Anbefalte innlegg

Hei, tok et par bilder med mitt EOS 350D da jeg gikk opp på fjellet en liten tur for et par dager siden. Det er ikke lett å få hunden til å posere, så bildene ble tatt i all hast et par ganger hvor han omsider klarte å stå i ro...

dennis0501.JPG

dennis05002.JPG

Kan også nevne hvilke objektiv som er benyttet:

øverste bildet er tatt med EF 50mm f1.8

nederste bildet er tatt med kit-objektivet EF-S 18-55 II

Endret av wirrumsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første bildet var uten tvil det sterkeste, flotte farger, fint plassert vofs og greier. Halsbåndet ødelegger kanskje litt.

Det andre bildet var rimelig svakt og skuffende. Fargene var tross alt bra, men vinkelen og bakgrunnen helt forferdelig forstyrrende. Hadde kanskje gjort seg hvis du fikk med hele hunnen, og tok motorsaga og sagde ned de treene i bakgrunnen? ;)

Men bra greier dette her, digga det første bildet!

Lenke til kommentar

Helt enig. Halsbåndet ødelegger (trekker mye oppmerksomhet) på første bildet. På det andre bildet ødelegger trærne. Har her et lite prosjekt for sommerferien; nemlig litt editering i PS slik at jeg får bort trærne.

Dessverre er ikke hunden særlig lydig, og det er svært vanskelig å få ham til å stå/sitte stille i mer enn to sekunder når vi er ute på tur.

Lenke til kommentar

Hehe, glimrende!

Så "enkelt" kan det gjøres. Men jeg har et par problemer i så måte. For det første må jeg få satt meg skikkelig inn i bildeediteringen. Det bringer oss over i det andre problemet; tiden. Nå blir det et par meget hektiske uker på meg fremover, før det blir sommerferie. Men når den kommer, så blir det bildeeditering på kveldstid!

Btw, takker for kritikken! :-)

Lenke til kommentar
hvis ikke båndet ser pent ut så tar du det av bikkja :D

Ser ikke helt bra ut, var litt tynn kvalitet på filå som lå ute

Hva med resten av båndet? Eller blir det kanskje litt mye å ta bort? Fin hund.

du tenker på båndet rundt halsen ?

Får se, kanskje jeg prøver i kveld når jeg kommer hjem, er hos foreldrene mine, og deres p2 - 266 drar ikke akkurat photoshop

Lenke til kommentar
hvis ikke båndet ser pent ut så tar du det av bikkja :D

Ser ikke helt bra ut, var litt tynn kvalitet på filå som lå ute

Hva med resten av båndet? Eller blir det kanskje litt mye å ta bort? Fin hund.

du tenker på båndet rundt halsen ?

Får se, kanskje jeg prøver i kveld når jeg kommer hjem, er hos foreldrene mine, og deres p2 - 266 drar ikke akkurat photoshop

Ja, jeg mener det rundt halsen.

Prøver å demonstrere her:

post-209-1117365851_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Vilt bra redigert

clonetool og no styr i photoshop?

Bruker litt clonetool og lassotool.

Liker lassotool best egentlig. Det jeg gjør er å markere et lite stykke ved siden av det jeg skal ha bort, trykker ctrl+j for å kopiere det markerte til et nytt lag. Så holder du ctrl inne for å flytte den biten over noe av det du skal ha bort.

Husk å sette feather til 5 px.

Takk for skryt :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...