Tha_Zaynt Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Siden det har vært så mange forespørsler om enkle bildegalleriscript her på forumet, har jeg blitt litt nysgjerrig på dette. Det jeg har lyst til er å lage et helt enkelt script som lister opp alle mappene inni en gitt mappe som kategorier og lage thumbnail av bildene i mappene, jeg vil også prøve å få til paging, slik at det er enkelt å bla mellom bildene. Det jeg lurer på er altså hvilke funksjoner jeg bør se nærmere på når det gjelder bilderedigering i php. EDIT: En del skriveleifer! Endret 24. mai 2005 av Tha_Zaynt Lenke til kommentar
kakkle Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 image functions på php.net For å browse filssytemet: File system functions på php.net Kjøres det linux på webserver, vil jeg anbefale å ta en titt på ImageMagick. Rett og slett genialt (vha exec kommando i php) Har du linux, lærer du mye med "man ImageMagick". Der får du oversikt over alle kommandoer som er tilgjengelig... Manualen på web finner du bl.a her: man ImageMagick Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå