Jesus Halten Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Jeg fikk installert W2k på en Dell pc i går. Jeg skulle innstallere en ekstren cd-brenner Sony CRX 120eu men fikk hele tiden feilmeldinger da driveren skulle installeres fra SONY cd. Tok et søk på google: driver sony crx 120e og fikk to treff med en ny driver. Den driveren het USBSTOR.inf. Derretter gikk jeg gjennom ny maskinvareveiviseren og pekte til denne driveren. Fikk en melding om at dette kunne forårsake problemer. Pytt, tenkte dumme meg og kjørte på. Fikk beskjed om å starte maskinen på nytt og da kom blåskjermen. Der står det slik: Quote: *** STOP: 0x000001E (0xC0000005, 0x8041F2FC, 0x00000000, 0x00000030)KMODE_EXCERTION_NOT_HANDLED*** Adress: 8041F2FC base at 80400000, Datestamp 3ad7ad60 - ntoskrnl.exe Etter dette startet jeg maskinen i sikkerhetsmodus og slettet den nye maskinvaren. Dette skulle også ta knekken på driveren sto det, men blåskjermen er der like fullt med samme tekst. I ettertid gjorde jeg et søk på USBSTOR.inf, fikk tre treff og slettet alle. Så avinstallerte jeg usbenhetene. Men blåskjermen er der fortsatt og med samme tekst som over. Grunnen til at jeg poster her og ikke søker hjelp til nettverksmannen på jobb er selvsagt fordi han kommer til å være skikkelig gretten når jeg forteller hva jeg har gjort. What to do?? Rett svar belønnes med en cyberwhiskey! :smile: [ Denne Melding var redigert av: Jesus Halten på 2002-07-16 15:54 ] Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 Buhuuuu hjelp! Jeg er så redd for at nettverksmannen skal lemleste meg :sad: Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 OK! Siden dette virker såpass vanskelig så skal jeg snu på problemstillingen. Skjønner nettverksansvarlig at det er JEG som har fucka opp maskina hvis jeg unnlater å si at det er JEG som har fucka opp maskina?? Mao...kan denne type hendelse oppstå av seg selv rett etter installering av W2k?? Please svar, trenger det til klokka 0800 i morgen tidlig! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Har du god overtalelsesevne, så kan du prøve å spille uskyldig. Kan du ikke selv prøve å installere W2K på nytt? Ta en formatering, og prøv å installer, eller slett noen flere viktige filer og si at noe rart skjedde. At den plutselig ikke startet opp. Da finner han sikkert ikke ut at du har fucka opp maskinen ved å prøve å installere en USB brenner. BTW... hvorfor blir han sur hvis han får vite hva du har gjort? Er det hans maskin? Lenke til kommentar
sdhild99 Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Var det en ekstern USB 2.0 brenner du prøvde å installere? Hmm, nettverksansvarlig skjønner sikkert at du forsøker å lure ham hvis du tar den der "det skjedde rett etter at jeg installerte W2K"-greia, så jeg foreslår at du forsøker å leve opp til fornavnet ditt (nick) og forteller ham sannheten. Kanskje han tar det pent og fikser problemet på 1-2-3. Ellers kan du lese mer om problemet her: http://www.microsoft.com/windows2000/techi...hd_exe_bddb.htm Du kan forsøke å gå inn i safe mode igjen, og gå inn på Computer Management - Services and applications - services, og se om du finner en service som har noe med USB å gjøre. Then shut it down (disable) Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 Takk skal dere ha karer Saken er at vi får ikke legge fingrene borti maskinene. Dvs, vi får jobbe med de men ikke installere det vi vil. Det er alltså systemansvarlig som gjør det meste av installeringer. Selvfølgelig kan vi legge inn messenger o.l. men ikke større ting som dette... En annen ting er at jeg har bæsja litt på leggen. Brenneren er min privat og den har jeg sikkert ikke lov til å installere. Det er derfor jeg prøver å løse dette selv, eventuelt lyge Og det er usb ja! Lenke til kommentar
Jesus Halten Skrevet 17. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2002 OK! Da har det løst seg. Fikk lagt inn nye drivere. Også disse ga feilmeldinger og brenner er ikke installert. Men blåskjermen er borte Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå