Gå til innhold

Inspiron 6000 eller 9300? For og imot

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg skal ha meg en bærbar til studier og til togreiser. Blir da brukt til surfing, kontorapplikasjoner og filmtitting blant annet.

Noe av det viktigste for meg er batterilevetid og støy.

Makspris er ca. 15000,-

For øyeblikket står det mellom inspiron 6000 og inspiron 9300.

Inspiron 6000

Så noen sa at 6000 hadde noen problemer med viftestøy. Løses dette med et program som FanGUI eller liknende? Eller har 6000 et "støyproblem"? Kan noen bekrefte en batterilevetid på 4-5timer med 9 cellers batteri?

Inspiron 9300

9300 er jo ganske stor, finnes det ryggsekker som passer eller må jeg ta til takke med en bæreveske?

Kan noen estimere batterilevetiden for denne modellen med det største batteriet?

Er denne rett og slett for stor for å bruke til filmtitting på tog?

For begge modellene hadde jeg tenkt meg en spec sånn cirka som følger:

1.73Ghz

1024MB RAM

80GB HD 5400rpm

trådløst, bluetooth ++

Også sett litt på noen acer og zepto modeller, men virker som man får mer for pengene med Dell.

Veldig åpen for andre forslag og innspill :yes:

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville aldri ha valgt Inspiron 9300 til ditt formål.. Jeg skal love at den blir aaalt for svær og tung.

Jeg ville heller aldri oppgradert minne hos dell.. kjøp heller en ekstra brikke utenom eller noe. Mye billigere.

En Ultraportabel 12" kunne vært fint for deg, men blir litt liten å se film på kanskje.. Med andre ord så blir en 15,4" Widescreen perfekt..

Ville nok gått for 6000 av de to til ditt formål..

Hvis man skal kjøpe en 17" som bør man liksom stappe den med kraft syns jeg.. Til 15.000 og med det oppsettet ditt så kan du like gjerne kjøpe en Inspiron 6000.. Blir jo omtrent helt like spesifikasjoner.

Og hvis ting er likt i en bærbar på 17" og en bærbar på 15,4", og oppløsningen er bra på begge, så syns jeg det er ganske logisk å velge den 15,4", da det er snakk om en bærbar..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...