mX mann Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg trenger et eneklt ftp program eller lignene som er lett og sette opp til å dele filer mellom 2 eller flere pc`er i LAN. Håper på svar. Lenke til kommentar
Roberto Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Dersom dere er på samme Workgroup kan du jo bare dele mapper/stasjoner ved å høyreklikke > egenskaper > deling. Disse vil da dukke under Mine Nettverkssteder, forhåpentligvis automatisk. Dersom du ikke får opp noen mapper (de mappene andre deler) etter et par min. kan du klikke på "Vis datamaskiner i arbeidsgruppen", der kan du igjen klikke deg inn på den maskinen du vil hente filer fra. Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hei. Hvorfor ikke bruke DC++ da? Jeg har brukt det på flere LAN med ca. 60 pers. flere ganger og det funker fint. Bruker programmene PtokaX og YnHub. PtokaX går fint, men det er litt mer avansert pga at man kan bruke script der. YnHub er Det _du_ trenger! Bare å starte programmet så er DC-hubben oppe Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
chaiphrom_nick Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Golden Ftp server og Core Ftp Lite.. bruker selv programmene. Fungerer utmerket! Lenke til kommentar
simenstene Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Det beste er jo bare og ta det gjennom lokalt nettverk da! Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Hei.Hvorfor ikke bruke DC++ da? Jeg har brukt det på flere LAN med ca. 60 pers. flere ganger og det funker fint. Bruker programmene PtokaX og YnHub. PtokaX går fint, men det er litt mer avansert pga at man kan bruke script der. YnHub er Det _du_ trenger! Bare å starte programmet så er DC-hubben oppe Mvh. SacrefiZer Etter jeg har startet YnHub er det da bare å gå inn på dc++ og finne den huben der? Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Møøøø, hub'en må kjøre på en IP da, samme IP'en til maskina som hub'en er innstallert på. Deretter må alle kobles seg til den IP'en med DC++ programmet. Bruk heller litt mer tid på å sette på LAN-deling, det er mer nyttig kunnskap å tilegne seg. Endret 25. mai 2005 av Ulkesh Lenke til kommentar
SacrefiZer Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Etter jeg har startet YnHub er det da bare å gå inn på dc++ og finne den huben der? Ja da kan du adde en ny server i favorites som "LAN dc" eller noe sånt. Ip'en til serveren er Ip'en på den maskina du har satt opp YnHub på Mvh. SacrefiZer Lenke til kommentar
Marti Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Altså hvorfor bruker du ikke den integrerte fildelingen i windows? Kjør nettverksveiviser og når du er ferdig med det (du må forresten velge "Aktiver fildeling" inni veiviseren.) velger du "Kjør". Der skriver du "\\pcnavnet", og de ressursene som er delt, kommer opp. Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hmm, denne YnHub må jeg prøve på LANET til helgen =D Lenke til kommentar
Z4rgo Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Ptokax er jo mye bedre Det finnes jo ikke vanskelig.. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Synes opendcd fungerer best jeg, man trenger vel ikke GUI. Tar også 10 sekunder og sette opp. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Er det under Host jeg skal skrive inn ip adressa mi. Er det den ip adressa jeg får utdelt av ruteren jeg skal bruke eller den jeg får av ISP? Endret 25. mai 2005 av mX mann Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Har prøvd Prokax nå, fikk satt opp huben men finner den ikke igjen når jeg går inn på DC++ og søker på hub navnet. Hva er galt da? Lenke til kommentar
Z4rgo Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) hva skrev du inn i host feltet? Og hvilken port satte du serveren til å bruke? EDIT: Leif.. Endret 25. mai 2005 av Z4rgo Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Har fikset det nå Bruker Prokax, skrev inn IP jeg fikk av routeren og gikk inn på DC++ og trykte på Quick connect og skrev in IP der, å da fant jeg Huben Endret 25. mai 2005 av mX mann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå