Gå til innhold

Nøytral test av SE K750i

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på, er det smart å kjøpe telefonen nå, eller vente til det kommer ny versjon som har mindre bugs og slikt, eller kan alle bugs og feil og andre ting fikses med firmwareoppgradering?

Alle bugs fikses med FW oppdatering.

Syns ikke det er mange bugs for øyeblikket heller forsåvidt.

noen har problemer med at den henger seg opp, men dette emrker du såpass raskt om er tilfelle, så da er det bare å bytte i ny (DOA)

Lenke til kommentar

DOA?

Og hva om de kanskje oppgraderer andre ting, slik som kameraet eller lydkvaliteten eller andre ting, ikke det at det er livsviktig, men det kan vel kanskje ikke oppgraderes ved hjelp av firmware?

Takk for raskt svar

Lenke til kommentar
DOA?

Og hva om de kanskje oppgraderer andre ting, slik som kameraet eller lydkvaliteten eller andre ting, ikke det at det er livsviktig, men det kan vel kanskje ikke oppgraderes ved hjelp av firmware?

Takk for raskt svar

Var visst snakk om en ny bildesensor som gir deg bedre bildekvalitet når det er mørkt.

Tror uansett ikke forbedringen blir så enormt stor. Ville kjøpt nå (eller, HAR kjøpt allerede)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min for noen dager siden, og er veldig positivt overrasket. K750i er jo utrolig rask i menyer og når man skriver tekstmeldinger. Menyen er ryddig og logisk.

Min forrige telefon var en Motorola V600 som var utrolig treg i menyer, SMS, telefonbok(som forøvrig manglet søkefunksjon og mulighet til å legge flere nr inn under samme kontakt, det blir gjerne to-tre av samme navn med forskjellige nr!!!!).

V600 skiltet med 5mb lagring, og da var det moro å få en telefon som K750i med så gode muligheter for lagring med tanke på mp3 og bilder. Knappene er jo veldig gode etter min mening, men at hele telefonen er laget i plast gjør at jeg er veldig redd for å miste den i gulvet. V600 virket mer solid sånn sett, men veier desto mer.

Skjermen er mye skarpere enn hva jeg er vant med fra tidligere.

Med K750i kan jeg skrive ut bilder på jobb(HP Deskjet 955c) og overføre filer til andre telefoner, noe V600 var kresen på.

Batteriet lever lenge selv med mp3-spiller og kamera i aktiv bruk. :w00t:

Anbefales!

Lenke til kommentar
Meldingskapasiteten pr. dags dato er på 100 meldinger.

Får håpe det endres ved firmwareupgrade, for eksempel ved løsningen du nevner, med lagring på minnekort.

Dette er feil, den er på drøye 200 mld. Den var drøye 100 på K700i, K750i er den over 200.

Lenke til kommentar
K750i er jo utrolig rask i menyer

Er den det? Det er den ikke her, ikke sammenlignet med min gamle Nokia i hvertfall, og den er VELDIG treg når man skal bla gjennom bilder, og ofte litt treg når man bruke forrige skjermbilde/tilbake-knappen.

Andre som også har det slik, eller er det slik hos alle?

Lenke til kommentar

Får håpe det endres ved firmwareupgrade, for eksempel ved løsningen du nevner, med lagring på minnekort.

Dette er feil, den er på drøye 200 mld. Den var drøye 100 på K700i, K750i er den over 200.

Jasså? Så det er gjort en oppgradering her også da :D Da tror jeg dette vil bli min neste telefon!

Lenke til kommentar

Jasså? Så det er gjort en oppgradering her også da :D Da tror jeg dette vil bli min neste telefon!

Ja, det er ikkeno å lure på hvis du har råd.. Jeg har 176 mld. på min nå og lest flere andre har skrevet at den begynner å mase om å slette mld. når de kommer litt over 200.

Lenke til kommentar
DOA?

Takk for raskt svar

Både kamera og lydkvaliteten er oppgradert med den nye FW'en.

Så da er det bare å løpe og kjøpe!

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg hadde en bestilling på en K750I liggende på komplett, men fikk beskjed om at leveransedatoen var noe usikker.

Samme var med MPX, etc. så da var elkjøp billigste alternativ "På dagen".

Men, jeg bor et stykke unna elkjøp og bilen min er under ombygging, så differansen på telebutikken og elkjøp, ville mer eller mindre gått opp i bussepenger, ventetid, og den usikkerheten om de fremdeles hadde den, når jeg kom frem.

Denne mobilen selger som varmt hvetebrød, etter hva jeg har oppdaget.

Det var flere som kjøpte den samtidig som meg, samt elkjøp fikk den nettop inn og de var nesten tom allerede.

Etter jeg har brukt telefonen litt, skjønner jeg hvorfor den selger så bra!

Det er den beste telefonen jeg har brukt!!

Lydkvalitet på MP3 er bra, selv med medfølgende handsfree! Jeg gleder meg så sykt til den adapteren kommer, slik at jeg kan bruke koss portapro!

64mb minnekort duger til litt musikk, men jeg skal kjøpe meg større minne..

1 eller 2gb må vel til.. jeg tror jeg går for minne hos komplett, da det koster litt mindre der enn telebutikken.

Jeg gav kanskje litt mye for min mobil, 4150kr med billader (original lader), uten binding og uten operatørlås.

jeg kunne fått den ned i 900kr med netcom mytalk, 12 måneder binding, men om man finner frem kalkulatoren, finner man raskt ut at det ikke lønner seg.

Da er det bedre å betale litt mer for mobilen og ringe billigere.

iallefall om du har forbruk på det nivået jeg har (litt over middels kanskje?).

jeg brker også for det meste ringe-tid, ikke sms/mms, så da er kostnad per minutt viktigst.

menysystem var litt uvannt etter mange år med nokia, men etter jeg kom meg inn i det, er det supert! du kan feks. minimere mediaspilleren!

jeg har ingen problemer med at telefonen crasher, henger seg, el. lign!

fotokvaliteten er også ganske grei, fungerer mer enn bra nok til web-bilder, som jeg tenkte å bruke den til.

ps. man kan kjøpe en ekte blitz til den! koster ca. 300kr.

det må jeg også si er en pluss, at ekstra-utstyr ikke koster skjorten!

jeg mener telefonens design er simplistisk, men etter man er vannt til den, begynner man å like den.

jeg kunne tenkt meg mer "ruglete" topp på joystick'en, pga. jeg synest det er litt vanskelig å flytte den sidelengs. (kanskje jeg bør spare til negler??)

dvs. om du bruker to hender, er den enkel å bruke!

jeg har tendens til å glemme kamera-knappen.. hehe.. gammel nokia-vane at man gjør alt via en knapp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...