Crazysteps Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Det jeg sier er at testen ikke er nøytral når du misliker den og majoriteten liker den. Selvfølgelig kan den være det. Er ikke alltid flertallet har rett. Dessuten er majoriteten, som du sier, i dette tilfellet den delen som har prøvd mobilen eller for den saks skykld kjøpt den. Er en MEGET liten andel av mobilkjøpere som er interessert i denne (eller de andre Symbiantelefonene) for den saks skyld. Denne andelen har helt andre krav enn majoriteten av Norges befolkning. De har gjerne hatt Symbian tidligere, er vant til at ting går tregt og har et fra før, positivt forhold til Nokia. hvem sier at denne andelen er representative for alle oss andre? Dvs: har du funnet ut noe som åpenbart resten av verden ikke har? Blir ikke det subjektivt da? Har du kun lest amobil sin test eller? IT-avisen sier følgende: Nokia har imidlertid valgt å spare inn på et punkt de tydeligvis ikke verdsetter (ref: Nokia 9300, 9500 og 7710), nemlig hastighet. Nok en gang har de nemlig puttet inn en prosessor som er totalt underdimensjonert. Det er ikke sjelden man sitter og irriterer seg over de sekundene man må vente på å åpne et program. (...) i bruk er den ikke like bra som man skulle tro. Tregheten, plastfølelsen og de dårlige tastene gjør den i så måte til en liten skuffelse, selv med alt innholdet. Og gir telefonen terningkast 4. Dinside sier følgende: Hasitgheten på menyene derimot, er et problem. 3230 har fått en underdimensjonert prosessor (vi regner med at det er en av grunnene til den lave prisen), og resultatet er at telefonen er irriterende treg. Det er ikke så ille som tilfellet var med 9500 Communicator, men likevel. Det tar sekunder å åpne selv de enkleste programmene, og det sier seg selv at det er et stort irritasjonsmoment. Tregheten er uten tvil det største problemet med telefonen. Vi merker altså at Nokia har gjort kompromisser her, for å holde prisen nede. Maskinvaren er treg, skjermen virker litt svakere enn hos tilsvarende modeller, og hele telefonen føles litt billig og skranglete Og gir terningkast 4 jeg reagerer bare på bruken av ordet nøytral som skulle tilsi at testen var uten personlige meninger og testet på helt uavhengig grunnlag En test er ALDRI uten personlige meninger da det er en person som skriver den og det han skriver er det han mener. At den er nøytral betyr at man ikke har vært forutinntatt ved testingen. Og det mener jeg at jeg absolutt ikke var. Prøvde alt jeg kunne å finne såvel positive som negative sider. Alt en test skal inneholde. Men den diskusjonen her kan vi vel ta under testen av 3230-tråden? Lenke til kommentar
Habla Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Har samme "problem" som brannslange. Har T610. -.- den suger vilt til tekstmeldinger! Med jevne mellomrom resetter ordlista seg, så man må venne seg til den helt på nytt, og legge alle ord inn på nytt. den er TREG, jeg skriver en halv setning før displayet oppdaterer seg. Og har den en annen "endre ord" knapp (når du bruker ordlista) enn t610? t610 bruker joystikka, så den er utslitt. Det med at ordlista resetter seg kan du kanskje ikke svare på, men hva med det andre? Jeg vil ha denne, men MÅ vite om den sliter på samme måte som T610 først. Jeg tror at dine spørsmål har blitt besvart av andre før. k750i er lynrask, altså så er den ikke være så sen som t610. Endret 26. mai 2005 av Habla Lenke til kommentar
viking_s Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 I følge kilder i SE, K750i oppgraderes snart til CCD matrix. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 I følge kilder i SE, K750i oppgraderes snart til CCD matrix. Bytter de da ut bildebrikken eller gjøres det i programvaren? Hva har dette å si for bildekvaliteten? Lenke til kommentar
CellularDude Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hva med lyden når det spilles musikk via radio eller mp3? For meg vil det være uaktuelt å bruke slikt uten at det er bass. Spesielt popmusikk, der bass er en viktig del. Er det god bass (evt. ved hjelp av equalizeren)? Kjøpte i sin tid en N 6230 for å bruke den som mp3-spiller, fordi den hadde equalizer. Jeg tenkte at man da kunne få litt justert opp mer bass. Men nei, det hjalp lite, og det ble til at jeg solgte den, og kjøpte en ren mp3-spiller. Lenke til kommentar
Raydemort Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Joda Habla, men jeg hadde flere spørsmål enn det. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Hva med lyden når det spilles musikk via radio eller mp3? For meg vil det være uaktuelt å bruke slikt uten at det er bass. Spesielt popmusikk, der bass er en viktig del. Er det god bass (evt. ved hjelp av equalizeren)? Kjøpte i sin tid en N 6230 for å bruke den som mp3-spiller, fordi den hadde equalizer. Jeg tenkte at man da kunne få litt justert opp mer bass. Men nei, det hjalp lite, og det ble til at jeg solgte den, og kjøpte en ren mp3-spiller. Jeg synes lydkvaliteten er meget god i de medfølgende øreproppene. Også bass er tilstedeværende. Lenke til kommentar
Bruker-28027 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hva med lyden når det spilles musikk via radio eller mp3? For meg vil det være uaktuelt å bruke slikt uten at det er bass. Spesielt popmusikk, der bass er en viktig del. Er det god bass (evt. ved hjelp av equalizeren)? Kjøpte i sin tid en N 6230 for å bruke den som mp3-spiller, fordi den hadde equalizer. Jeg tenkte at man da kunne få litt justert opp mer bass. Men nei, det hjalp lite, og det ble til at jeg solgte den, og kjøpte en ren mp3-spiller. SE har faktisk bygd inn en equalizer hvor du kan legge til bass, og de har også lagt til en funksjon de kaller "mega bass" som fugnerer utmerket (kun gjennom headsett). Har et spørsmål angående kamera. Når jeg tar et bilde så kan jeg først autofokusere, når jeg så trykker hardere så taes bilde, men bildet tes 1-2 sekunder etter jeg hører knips lyden. Tok en test på TV`en.. Tok et bilde i det en man beveget seg, og sammenlignet bildet i det jeg tok bildet, og merket faktisk at bilde blir tatt noen tiendeler (mulig 1 sekund) senere.. Noen som haropplevd det samme? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Har et spørsmål angående kamera.Når jeg tar et bilde så kan jeg først autofokusere, når jeg så trykker hardere så taes bilde, men bildet tes 1-2 sekunder etter jeg hører knips lyden. Tok en test på TV`en.. Tok et bilde i det en man beveget seg, og sammenlignet bildet i det jeg tok bildet, og merket faktisk at bilde blir tatt noen tiendeler (mulig 1 sekund) senere.. Noen som haropplevd det samme? Autofokus'en er genial og fungerer akkurat som på et normalt digi-kamera. Hold knappen halvveis nede og den gjør seg ferdig emd fokusering og lysmåling. trykk den så helt inn og den tar bildet umiddelbart. Evt kan du trykke den helt inn med én gang og den måler og styrer før den tar bildet. Er det godt lys tar min bildet øyeblikkelig. Er det dårlig lys må den kompensere med lengre lukkertid, noe som gjør at det kan ta et par tiendels sekund før bildet blir tatt. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 (endret) Crazysteps, ITavisen ga en 5'er for the record liksom foresten min hadde ikke den merkelige buggen med å lagre video på minnekort. EDIT: Trodde dere pratet om K750i Endret 26. mai 2005 av 2mass Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Veldig bra test! Har selv bestilt to K750i i dag (en til meg og en til fruen) og går derefor litt ned i både størrelse og vekt fra S700i som jeg har i dag. Under testingen har du opplevd noen bugs da? På min S700i er det noen småting som irriterer til tider: - Ved innkommende samtale går det 1-2 sek fra jeg svarer til mic blir aktivert - Etter at mobilen har stått på lenge siden siste restart hender det at den får problemer med å sende sms, og lagrer meldingen i mappen usendte. - Enkelte ganger når jeg mottar MMS laster den ikke ned hele meldingen, dette må løses ved en restart. - Ved skriving av lange meldinger i det jeg kommer på sms nr 2 blir halve skjermen mørkeblå ett sekund. (blinker) - Den lagger også dersom den har stått på lenge siden sist den ble restartet. Dette er irritasjonsmomentene på S700i, men da skal det sies at den har vært trofast siden jeg kjøpte den i september 2004 og har heller ikke fått oppgradert FW. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 og ang at de skal skifte til CCD, har du noe link til det? CCD er brukt i de fleste normale digitalkameraer, CMOS er den som jeg tror sitter i K750i og i billige webcams o.l. disse har som oftest dårligere bildekvalitet enn CCD, men i dyre digital speilrefleks kameraer brukes det ofte CMOS mener jeg. Lenke til kommentar
Cluster1 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 og ang at de skal skifte til CCD, har du noe link til det? CCD er brukt i de fleste normale digitalkameraer, CMOS er den som jeg tror sitter i K750i og i billige webcams o.l. disse har som oftest dårligere bildekvalitet enn CCD, men i dyre digital speilrefleks kameraer brukes det ofte CMOS mener jeg. CCD brikken benyttet Sony Ericsson i kameraet til S700i så det er nærliggende å tro at de benytter seg av den i K750 også. Nokia har jo inngått avtale med Carl Zeiss og fått enerett på optikken dems, derfor er det vel naturlig for SE å kompansere med å bruke CCD brikkene. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 Veldig bra test! Har selv bestilt to K750i i dag (en til meg og en til fruen) og går derefor litt ned i både størrelse og vekt fra S700i som jeg har i dag. Under testingen har du opplevd noen bugs da? På min S700i er det noen småting som irriterer til tider: - Ved innkommende samtale går det 1-2 sek fra jeg svarer til mic blir aktivert - Etter at mobilen har stått på lenge siden siste restart hender det at den får problemer med å sende sms, og lagrer meldingen i mappen usendte. - Enkelte ganger når jeg mottar MMS laster den ikke ned hele meldingen, dette må løses ved en restart. - Ved skriving av lange meldinger i det jeg kommer på sms nr 2 blir halve skjermen mørkeblå ett sekund. (blinker) - Den lagger også dersom den har stått på lenge siden sist den ble restartet. Dette er irritasjonsmomentene på S700i, men da skal det sies at den har vært trofast siden jeg kjøpte den i september 2004 og har heller ikke fått oppgradert FW. Noen feil har jeg funnet. Mange (deriblant jeg) måtte ordne fælt for å få lagret lange videoklipp til minnekortet. Løsning: Formater minnekortet i telefonen før bruk. Tok et bilde i full oppløsning og skulle sende det som MMS. Telefonen spør da om man vil nedskalere bildet for å få plass i meldingen (god løsning!), noe som gjorde at den hang seg opp. Restartet mobilen og fant bildet nedskalert og flott. Står i bruksanvisningen hvilke mapper man kan lagre filene i for å bruke dem til mp3-spilleren. Dette stemmer ikke. Løsning: formater minnekortet i telefonen før bruk. Da fungerte det flott. Ellers har jeg ikke opplevd noe rart. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 testet med min K750i nå. Satte minnekortet inn i leseren på maskinen. Bladde med frem til ringtones og la mp3 filene der. Gikk så via mp3 spilleren og valgt all musikk. Mine filer kom opp helt fint. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 går det ann å lage under mappe til mp3 ene? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 går det ann å lage under mappe til mp3 ene? Ja, den skal hete "mp3" (uten "") Og den skal ligge under MSSEMC\Media files\audio Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 testet med min K750i nå.Satte minnekortet inn i leseren på maskinen. Bladde med frem til ringtones og la mp3 filene der. Gikk så via mp3 spilleren og valgt all musikk. Mine filer kom opp helt fint. Ja, DET fungerer. men i manualen står det at du kan legge dem rett i mappen audio eller under ny mappe som heter mp3. Dette fungerte ikke hos meg før jeg formaterte minnekortet på nytt. Lenke til kommentar
Bruker-28027 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Har et spørsmål angående kamera.Når jeg tar et bilde så kan jeg først autofokusere, når jeg så trykker hardere så taes bilde, men bildet tes 1-2 sekunder etter jeg hører knips lyden. Tok en test på TV`en.. Tok et bilde i det en man beveget seg, og sammenlignet bildet i det jeg tok bildet, og merket faktisk at bilde blir tatt noen tiendeler (mulig 1 sekund) senere.. Noen som haropplevd det samme? Autofokus'en er genial og fungerer akkurat som på et normalt digi-kamera. Hold knappen halvveis nede og den gjør seg ferdig emd fokusering og lysmåling. trykk den så helt inn og den tar bildet umiddelbart. Evt kan du trykke den helt inn med én gang og den måler og styrer før den tar bildet. Er det godt lys tar min bildet øyeblikkelig. Er det dårlig lys må den kompensere med lengre lukkertid, noe som gjør at det kan ta et par tiendels sekund før bildet blir tatt. Var ikke det jeg tenkte på.. Her hos meg hører jeg knipselyden, men bildet blir ikke tatt før et sekund etterpå.. Alle tror at bildet er tatt når lyden kommer.. Lenke til kommentar
asvaberg Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 hei og takk for fin test.... Vil du si at K750i pr dags dato er den beste mobilen hvis man legger vekt på:- - kamera/billedkvalitet - lagringsmuligheter - musikk kvalitet (mp3 osv) ?? Nokia3230 har visstnok MONO lyd på musikkfilene. Virker da veldig rart i 2005 å sende ut en mobil med MONO lyd (det tilhører jo 60-tallet).... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå