Gå til innhold

Nøytral test av SE K750i


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Var ikke det jeg tenkte på..

Her hos meg hører jeg knipselyden, men bildet blir ikke tatt før et sekund etterpå.. Alle tror at bildet er tatt når lyden kommer..

Det samme opplever jeg.

Utrolig irriterende.

f.eks fruen snur seg bort når ho har hørt knipse-lyden, og jeg får da et bilde av bakhodet hennes..

Flere som opplever dette?

Noen tips til hva man bør gjøre? (annet enn å få fruen til å sitte stille litt lenger...)

Jeg ser at formatering av minnekortet nevnes her.. vil det ha noen effekt?

Er vant til nokia og firmware oppgraderinger i et sett, så derfor ville jeg prøve SE nå..

 

-KnutM

Lenke til kommentar
Jeg ser at formatering av minnekortet nevnes her.. vil det ha noen effekt?

Er vant til nokia og firmware oppgraderinger i et sett, så derfor ville jeg prøve SE nå..

 

-KnutM

Det kan ha en effekt på hastigheten også ja.

 

Mp3'er gikk ihvertfall raskere over til telefonen etter formatering enn før.

Uansette r det mye annet som blir bedre etetr formatering. Bare å gjøre.

 

SE anbefaler å restarte telefonen hver dag for å frigjøre minne og lagre ting på de rette stedene. Dette kan også hjelpe.

Lenke til kommentar

Ved ikke om de der klager over shutter lag her i posten er vant til digitale kameraer...? Men selv om K750s teknologi er blandt det mest moderne du får i dag, så er kameraet og dets "performance" nok nærmere på højde med det man fandt i digitale kameraer for år tilbage. Dvs. der er en del shutter lag og for at få skarpe billeder må man holde kameraet i ro helt indtil billedet er taget (noget som jo også gælder på moderne digitale kameraer). Ligeledes gælder det som en tidligere har nævnt i tråden at kameraet bruger længere lukkertid i svagt lys og derfor tages billedet ikke med det samme.

 

Man kan ikke med rimelighed forvente at K750 eller andre kameratelefoner skal kunne måle sig med digitale kameraer fra 2005 hverken på billedkvalitet, hastighed, hvidbalance, fotografering i dårligt lys, etc.

Lenke til kommentar

Carlos: Dagens beste mobilkamera kan til en viss grad erstatte digitalkamera, men kun til sitt bruk. Og det er først og fremst å fange øyeblikket, der kvaliteten ikke spiller en så stor rolle. Dessuten er mobilkameraets force å kunne sende disse øyeblikksbildene via MMS. Det krever at ikke billedfilene er for store. Jeg har et 5 megabits digitalkamera, som tar bilder på godt over en megabyte, og dette ville bli for stort å sende med MMS.

 

Forskjellen mellom kameramobil og digitalkamera er fremdeles stor. Ikke minst optikk og elektronikk. Dessuten kan ikke digital zoom erstatte optisk zoom. Kvalitetsforskjellen er stor.

 

Så i overskuelig fremtid vil de to typer kameraløsninger være tilpasset ulike behov og bruksområder, men på lengre sikt vil digitalkameraet finne plass i en kameramobil. I dag begynner kameramobiler å tilby autofokus, samt at Nokia lanserer mobil med Carl Zeiss kvalitetsoptikk.

 

Men stadig bedre kamera i mobiltelefoner og dertil hørende stadig større billedfiler krever også sitt av mobilnettverkene, samtidig som prisene for dataoverførsel må senkes ytterligere.

Lenke til kommentar

CellularDude, jeg ved ikke helt hvad du sigter til i mit indlæg, men jeg tror langt hen ad vejen at vi er enige. Det jeg prøvede at sige var at nogle folk har urealistiske forventninger til hvad et mobilkamera skal kunne præstere, men fordelene som du bla. nævner er jo at man kan sende billederne med det samme, og her må man gå på kompromis med kvaliteten så billedfilen ikke bliver for stor.

Lenke til kommentar
Er videre verdt å nevne at man kan velge om bildene skal lagres på minnekortet eller i internminnet. (I begynnelsen ville den ikke filme i det hele tatt om minnekortet var valgt og bare 10 sekunder på internminnet, men etter noen bytter frem og tilbake mellom lagringsmedia ordnet dette seg som ved et trylleslag. Mulig en FW-glipp?)

Så man må bare vente litt og switche litt mellom dem? så kommer den til slutt?

 

Finnes det FW på nettet allerde nå?

Lenke til kommentar
Er videre verdt å nevne at man kan velge om bildene skal lagres på minnekortet eller i internminnet. (I begynnelsen ville den ikke filme i det hele tatt om minnekortet var valgt og bare 10 sekunder på internminnet, men etter noen bytter frem og tilbake mellom lagringsmedia ordnet dette seg som ved et trylleslag. Mulig en FW-glipp?)

Så man må bare vente litt og switche litt mellom dem? så kommer den til slutt?

 

Finnes det FW på nettet allerde nå?

Om du formaterr minnekortet i telefonen før bruk, så skal det fungere med én gang.

 

Ny FW-versjon er ikke tilgjengelig.

Lenke til kommentar
Om du formaterr minnekortet i telefonen før bruk, så skal det fungere med én gang.

 

Ny FW-versjon er ikke tilgjengelig.

Takk, Men nå har jeg allerede lagret en del på brikken. Går det an å overføre Video/bilder til telefonminne? Det går andre veien.

 

Kan det ha noe med FW å gjøre at telefonen ikke lader i USB. Den viser at den lader.

Lenke til kommentar

Bare en ting.....når batteriet og holdbarheten på dette kommer til syne, hvordan bruke handsfree og lader samtidig ?? jeg syntes ikke det er spes ok med blåtann i øret. ? Ser passe teit ut med kjempeøre, ikke har jeg tro på at det er særlig sundt heller mhp stråling osv. Er klar over at Siemens har benyttet samme løsning lenge, men nå må det tydligvis være slik, det er BT som gjelder.

Lenke til kommentar
Kan det ha noe med FW å gjøre at telefonen ikke lader i USB. Den viser at den lader.

 

Den lader den, det går bare ikke så fort.

Når nivået synker? Meget snodig.

 

Men vet du hvordan man kan overføre bilde7video til telefonminne?

Da bruker du nok mer strøm enn du fyller på da, tipper jeg.

 

lot min ligge ubenyttet tilkoblet PC'en i et par timer og nivået hadde steget et lite stykke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...