Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

målemic til pioneer deq-9200

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har vist seg at hvis jeg skal bestille en målemikrofon via bilradiospesialisten så vil det koste meg 800kr! Vannvittig spør du meg! Ingen som har en målemikrofon til en slik EQ, evt til en annen pioneer cd-spiller eller lignende de vil selge?

Lenke til kommentar

:yes: prisen er litt stiv ja... MEN det skyldes muligens fordi en slik mikrofon er spesielt tilpasset til en bestemt frekvens karakterisktik.... du kan ikke bruke en hvilken som helst mik! da disse har forkjellige frekvens respons -selv innenfor samme modell- så må frekvens kurven på disse kompenseres elektronisk -såkalt equalizering- og for at den miken skal kunne justere lyden riktig så er viktig at den "leser av" riktig frekvens respons i kabinen....

Når disse mikene lages så må frekvens karakterisktiken være innenfor visse grenser og oppfylle en bestemt spec for å kunne brukes med den "tilpasede/equalizert" elektronikken... og ergo gi riktig frekvens analize av lydkarakterisktiken i kuppen. Ellers en ekte RTA (real time analizer) spektrums analizator er ganske dyre og først og fremst pga den spesiele miken...

bruk heller ørene og juster lyden selv!! større sjangser for at lyden blir riktig spør du meg.... :thumbup:

Lenke til kommentar

Takk for forklaring:) Hadde en mistanke om at det lå noe sånt bak. Det viste seg at den måtte bestilles fra delelager i belgia (og forhåndsbetales) hvis jeg skulle kjøpt den ny. Jeg har sendt pm til han på bilforumet om at jeg kjøper den micen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...