K.. Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Tror Pro og Home har forskjellige lisensnøkler. Er ikke pro dyrere enn home? Eller noe i den dur? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Tror Pro og Home har forskjellige lisensnøkler. Er ikke pro dyrere enn home? Eller noe i den dur? Jo, den er det. Får prøve å finne noen som har en Pro CD jeg kan låne da, da det er Pro jeg har lisens på. Ellers får jeg bare bite i det sure eplet og kjøpe en ny med SP2. Noen som vet om man kan oppgradere fra Pro til Pro SP2? (kjøpe oppgradering med andre ord). Eller kanskje jeg kan kjøpe en versjon gjennom noen jeg kjenner som er student? Får det en del billigere da. Men jeg tviler altså på at det er CD'n, for den slutter å jobbe når "installing devices" kommer opp, og spinner heller ikke opp igjen før eller når skjermen blir blank. Harddisken jobber også hele tiden til skjermen blir blank, men stopper da ganske kjapt å jobbe. Men hvis det nå er grafikkortet, som jeg har mistanke om... hva gjør man da for å fikse det problemet? Det er altså installert et ATI RAGE MOBILITY M - PCI i laptopen. Lenke til kommentar
tukols Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 SP2, downloader du gratis og og gjemmer på disk. Når du har innstallert xp pro, kjører du sp2 på som det første etterpå. Den kan downloades her: http://www.microsoft.com/downloads/details...&DisplayLang=en Og jo, til tross for det som står på siden, er det denne du skal bruke når den skal gjemmes til senere innstallasjon. Og ja, det skal være en pro cd du bruker. Home eller andre utgaver duger ikke. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 SP2, downloader du gratis og og gjemmer på disk. Når du har innstallert xp pro, kjører du sp2 på som det første etterpå. Tenkte bare at det kunne være noen oppdaterte installasjonsfiler som takler de problemene som installasjonsfilene på min CD ikke takler. Hjelper ikke å ha SP2 på harddisken når jeg ikke får installert selve Windows XP Lenke til kommentar
tukols Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hm........jeg tror nå ikke det er der feilen ligger. Jeg vil heller tippe på en cd eller hardwarefeil som du selv er inne på. Hilsen tukols Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Får se om jeg får låne en CD fra jobben. Ellers får jeg muligheten til å prøve harddisken i en annen Fujitsu Siemens Lifebook laptop snart (litt annen modell). Takk for alle svar... selv om det ikke virker som jeg får til XP på denne laptopen uansett. Men om noen har andre tips, er det bare å komme med de Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå