geit Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg har en Dell Dimension 8400 LGA775 P4 5xx 3,0 gHz Geforce 6800 Synes den bråker litt mye (tror egentlig den er ganke stillegående, men irriterende nok..) Vifta går ofte raskt (5xx lager vel mye varme..) Den kunne vært moro å prøve vannkjøling. Har sett og lest litt om TT BigWater, og lurer på om det vil funke på en dell maskin. (de gjør jo mye rart med hardwaren) Evt TT Bigwater og en gpu-blokk. Dette valget er selvfølgelig basert på pris.. evt noen andre forslag for å gjøre den stillere? takk for hjelp ps. helt fersk på vannkjølingsfronten. (dog ikke pc-bygging osv.) Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Tror delene fra tt bw skal passe, tviler på at det er noe annet enn standar fester og mål på delene. Men det er jo ikke verre enn å se. GPU blokka regner jeg med at passer, men du må sikkert ha noe kjøling til rammen. Persjonligt så vil jeg råde deg til å holde unna big water, men om pengene ikke strekker til har du jo ikke noe valg... big water kjøler bra, men store farer for lekasje Lenke til kommentar
Jozzy Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Det var ihvertfall ikke noe problem å montere TT Bigwater på min Dimension 4600 Lenke til kommentar
geit Skrevet 26. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 26. mai 2005 takk for tilbakemelding. Da går det sikkert bra med 8400 også. er jo rart om dell skal modde hk osv med egne skruefester bare på f***. Men, er TT Bw stille? den viften på radiatoren, bråker den mye? kan man kjøre den på laveste hastighet hele tiden? (tror nemlig at 8400 pc'n er ganske stille i utgangspunktet, men jeg vil ha den stillere..! Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Man kan nok høre viften selv på laveste hastighet. Det har noe med at det oppstår turbulenser i finnene på radiatoren og man får sus. Jeg skal selv forsøke med et avstandsstykke på noen cm for å se om dette øker kjøleevnen og senker støy. Lenke til kommentar
Jozzy Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 En ting til, den svarte ramma som holder kjøleribba var skrudd fast i spacere som satt fast i hovedkortet, jeg måtte ihvertfall knekke av disse. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 TT er ikke spesielt stille. Jeg synes ihvertfal ikke det! Har planer om å bytte ut viften med en mer stillegående... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 TT er ikke spesielt stille. Jeg synes ihvertfal ikke det! Har planer om å bytte ut viften med en mer stillegående... Jeg gjorde akkurat dette, og det ble en tanke stillere. Fant ut at det er sus fra ribbene på radiatoren som lagde støyen. Prøv å kjøre viften alene i friluft og sammenlign. Du blir forbauset Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå