storbonden Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Åpnet min MX500 her om dagen, men LEDn var inni en liten "ramme" :s så iikke mye morro ut å tukle mer der å jeg stengte den å skrudde sammen, datt også ut en liten fjørthingy når jeg åpna den :s men funker fett... delen som datt ut ser faktisk litt ut som han mannen.. 2 som stikker ut og en rund del Edit: Sa jo at de var gjemt under "putene" *æddabædda* Endret 25. mai 2005 av storbonden Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Woho! Klare å bytte LED. Lånte loddejern fra jobben. Er stolt som klarte å få mysen til å lyse, og til og med fungere. Men den fungerer mye dårligere da... hehe Men til Onsdag håper jeg får en spennende pakke fra Microplex jeg bestillte i dag. Da kommer det noen lyssterke LEDs som forhåpentligvis fungerer bedre enn de jeg har nå. Grønn LED, forresten. Bilder av musen min finner dere her. Eller dere kan gå inn på hjemmesiden min, og se det litt ordentlig, som jeg har linket til i signaturen Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Satte inn en blå LED i min M$ Wheel Mouse Optical, det virket fint den første dagen, men så ble det gradvis dårligere, av en eller annen merkelig grunn. Så nå er den røde på plass igjen. Har mobilbilde(T610) hvis noen vil se. Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Kanskje lurt å ta vare på "orginal" LED'ene da Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg har også tenkt på å bytte leden i min mus. MSIE 2.0, men hvis den blir mindre følsom blir det ikke noe av det. Tenkte også på å sette inn en blå led bak scrollehjulet, det er gjennomsiktig, og tror det kan bli ganske bra. Noen vet åssen dette kan gjøres? er d bare å lodde den på der hvor strømmen kommer? Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg har også tenkt på å bytte leden i min mus. MSIE 2.0, men hvis den blir mindre følsom blir det ikke noe av det. Nå er den LED'en jeg satt inn mindre lyssterk, men får denne i morgen. Forteller hvordan det går når jeg får i en LED som lyser skikkelig. Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Jeg har også tenkt på å bytte leden i min mus. MSIE 2.0, men hvis den blir mindre følsom blir det ikke noe av det. Nå er den LED'en jeg satt inn mindre lyssterk, men får denne i morgen. Forteller hvordan det går når jeg får i en LED som lyser skikkelig. Jammen....dn trekker jo 5 volt, å er ikke det maks av hva du kan ta ut av usb porten? Eller går det fint? Resten av musa trenger vel litt strøm den å? Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Jeg har også tenkt på å bytte leden i min mus. MSIE 2.0, men hvis den blir mindre følsom blir det ikke noe av det. Nå er den LED'en jeg satt inn mindre lyssterk, men får denne i morgen. Forteller hvordan det går når jeg får i en LED som lyser skikkelig. Jammen....dn trekker jo 5 volt, å er ikke det maks av hva du kan ta ut av usb porten? Eller går det fint? Resten av musa trenger vel litt strøm den å? Det er bare en måte å finne ut på! EDIT: Blir jævlig sur hvis Digital Doc 5+'en min ryker...! Endret 31. mai 2005 av enoeth Lenke til kommentar
Adversary Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Min led er jo 3.3Volt Men det var en som sa at du kunne bruke 5V og. Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Fant ut nå at musen min fungerer mer eller mindre perfekt på et helt vanlig hvitt A4 ark. Har vel litt med refleksjoner og belysning å gjøre. Men håper jeg får musa mi til å funke på Steelpad'en min i morgen EDIT: Leif Endret 31. mai 2005 av enoeth Lenke til kommentar
Mikkel87 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) detta så fett ut..dette må prøves ut *hente skrutrekker og loddebolt* MEN..fungerer det å bruke en blå/grønn/gul LED fra en neonvifte?? har en million av dem liggende. Endret 31. mai 2005 av Mikkel87 Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 detta så fett ut..dette må prøves ut *hente skrutrekker og loddebolt* MEN..fungerer det å bruke en blå/grønn/gul LED fra en neonvifte?? har en million av dem liggende. Så lenge pinnene fra LED'ene er lange nok, er det nok ikke noe problem Lenke til kommentar
Mikkel87 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) detta så fett ut..dette må prøves ut *hente skrutrekker og loddebolt* MEN..fungerer det å bruke en blå/grønn/gul LED fra en neonvifte?? har en million av dem liggende. Så lenge pinnene fra LED'ene er lange nok, er det nok ikke noe problem hvor lange CA er det a?..sitter å titter på vifta nå EDIT: Så på bildene dine enoeth. trenger altså ikke være så lange..di som sitter på vifta er mye lengre enn det. Men tror du LED'sa på vifta vil lyse bedre enn den grønne din? Gidder ikke at det er så vidt lys bak der:P Endret 31. mai 2005 av Mikkel87 Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 detta så fett ut..dette må prøves ut *hente skrutrekker og loddebolt* MEN..fungerer det å bruke en blå/grønn/gul LED fra en neonvifte?? har en million av dem liggende. Så lenge pinnene fra LED'ene er lange nok, er det nok ikke noe problem hvor lange CA er det a?..sitter å titter på vifta nå EDIT: Så på bildene dine enoeth. trenger altså ikke være så lange..di som sitter på vifta er mye lengre enn det. Men tror du LED'sa på vifta vil lyse bedre enn den grønne din? Gidder ikke at det er så vidt lys bak der:P Det vil jeg absolutt tro at de gjør. Lyser bedre altså. Jeg fant bare noe gammelt jeg hadde liggende. hehe. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 5V LEDs kan du koble rett på 5V fra kabelen, men da lyser den sterkt hele tiden. Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 5V LEDs kan du koble rett på 5V fra kabelen, men da lyser den sterkt hele tiden. Skal du ha en ekstra ledning inn i musa? Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Er det ikke 5V i USB-kabelen da? Er ikke sikker på hvilken farge det er på, men det kan du finne ut med et multimeter. Lenke til kommentar
Sgt_Stilongs Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Trodde en LED var en LED, og ikke sånn som lyspærer med tanke på volt og watt osv... Lenke til kommentar
Innos Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Hva med å bruke uv lys og male ei musematte med uv maling, hadde vært evig fet! Men er ikke sikker på om det lyser opp nok. Endret 31. mai 2005 av Innos Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Holder du på med elektronikk må du tenke på volt og watt og alle de andre. I teorien skal ikke en LED lyse hvis den får lavere spenning enn den skal ha, men det trenger jo ikke å stemme i praksis. Men hvis du får lys i den ved 3.3V kommer den til å lyse mye svakere enn ved 5V. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå