Tafsen Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Eg synst laptop'n min bruker ganske lang tid på å boote Fedora Core 3 og lurer på kor lang tid det er vanlig å bruke på det. Det er en Pentium Centrino 1.5ghz med 256mbram. Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Fedora er ikke akkurat kjent for å ha den raskeste oppstartstiden, så din oppstartstid er sikkert helt normal. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Fedora har mange tjenester aktivert som standard, det gjør at det tar lang tid å starte opp alle tjenestene. Sjekk hvilke tjenester du starter og fjern de du ikke trenger. Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Å deaktivere tjenester hjelper, men skal du virkelig få ned oppstartstiden så må du hardere til verks. Syndere: - hotplug - ldconfig - fc-cache - default kernel Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Takker. Skal prøve når eksamens tida har roa seg ned Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Btw, naar eg skal deaktivere hotplug, skal eg berre gjere fila ukjorbar? chmod -x /etc/rc.d/rc.hotplug) Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Vil eg spare nokon tid ved aa ikkje bruke en grafisk oppstart? Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hvis du mener XDM/GDM/KDM så vil du spare litt tid, men ikke mye. Hos meg så sparer jeg ca 1-2sek hvis jeg ikke starter "GUI". Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Tror han mente rhgb. Prøv å fjerne "rhgb" fra kernel-kommandolinja i grub, og start systemet. Ellers så kommer FC4 til å ha et "hurtigstartssystem" som laster inn gdm "før tida" - slik at du kan logge inn før den egentlig er ferdig... Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hotplug er som regel noko ein ikkje vil deaktivere, men det finn du fort ut. Lenke til kommentar
olear Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Hotplug er som regel noko ein ikkje vil deaktivere, men det finn du fort ut. Hvis man er avhengig av moduler og plugger inn og ut ting så er det nok en fordel med hotplug. Lenke til kommentar
Tafsen Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Ellers så kommer FC4 til å ha et "hurtigstartssystem" som laster inn gdm "før tida" - slik at du kan logge inn før den egentlig er ferdig... Genialt. Har du peiling på kortid den vil dukke opp? Altså, kortid i oppstarten på logginga vil komme =p Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Søk på "bootchart" på google Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hvis det er et enbrukersystem, så kan du stille inn automatisk pålogging. Det sparer man en del tid på. Kan også det med flere brukere, men da må man eventuelt logge seg ut først. Lenke til kommentar
drall Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Hotplug-skriptet som kjøres ved oppstart er vanligvis bare et slags coldplug-skript for å laste moduler ved oppstart. Det har ingen innvirkning på hotplug ellers. De fleste distroer har en måte å angi faste moduler som skal lastes ved oppstart på, noe som vanligvis går langt raskere enn å vente på "coldplug"-skriptet. Å fjerne lenker fra individuelle run-levels, er gjerne litt mer fleksibelt (og ryddig) enn å fjerne kjørbar-rettighetene fra skriptet. Fedora har sikkert dessuten både grafiske og kommandolinje-baserte verktøy som er tilrettelagt for dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå