mesh Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Er det noen som har noen erfaring med å sette opp WLAN mellom to hus? Hva slags utstyr som trengs. Er det stort pakketap om man kjører signalene gjennom 2-3 aksesspunkter før man setter signaler i LAN? Og om det er noen som har noen erfaring med LAN gjennom strømnettet Har ikke akkurat mye erfaringpå området Håper noen har tid og visom til å svare på disse spørsmålene Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Generelt så burde det gå bra å bruke trådløst mellom to hus, men du er avhengig av fri sikt, og være så heldig at du ikke har noen støykilder. Hvilken type utstyr som er å anbefale, er avhengig av hvor mange og hvordan (trådløst/kabel) du vil knytte maskinene sammen i hvert hus, og avstander. En beskrivelse av øvrigt nettverksutstyr som skal kobles til er også en fordel. Med LAN gjennom strømnettet, mener du mellom husene? Hvis ja, så tror jeg nok dette ikke vil fungere, da disse signalene stopper i sikringsskapet. Lenke til kommentar
Haii Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Linksys WRT54G / GS er et veldig bra alternativ til trådløst basestasjon. Ved å bytte firmware på Linksys boksen kan man forsterke signalene mer enn den orginale firmwaren. Jeg har både WRT54G og WRT54GS. De fungere Utmerket. Når du skal sette opp trådløst base mot trådløst base får man bare halvparten av ytelsen, 22Mbit. Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Kanskje du kan få noen tips på wlan siden min? Adressen er: http://www.rolvs.org/wlan Ellers må jeg bare si med en gang at du nok trenger eksterne antenner, uten dette vil det nok ikke bli spesielt bra når det er snakk om mellom hus. Endret 25. mai 2005 av TheBoz Lenke til kommentar
melsom Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Med LAN gjennom strømnettet, mener du mellom husene? Hvis ja, så tror jeg nok dette ikke vil fungere, da disse signalene stopper i sikringsskapet. Jeg har testet med flere hus i nabolaget å det gikk helt fint. Så i visse tilfeller stopper det nok ikke i sikringsskapet nei. Lenke til kommentar
mesh Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Mange fornuftige forslag her. Når jeg nevnte lan gjennom strømnettet var dette først og fremst tenkt på som en løstning for å få tilgang i hele hus nummer 2. Dette er to gamle hus, hvorav hus nr. 2 er ett ganske enormt stort hus med tykke, lafta vegger. tenkte derfor på å kjøre wlan mellom husene (ca 15 meter, fri sikt) for så å kjøre signalene inn i strømnettet i hus nr. 2 Er det noen som vet hva disse strømadapterene koster? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Jeg har testet med flere hus i nabolaget å det gikk helt fint. Så i visse tilfeller stopper det nok ikke i sikringsskapet nei. Kanskje det går igjennom hvis dere har felles 230 Volt tilførselsledning. Med mer moderne 400 Volt tilførsel til husene skal det, etter det jeg forstår, stoppe i sikringsskapet. Uansett, nettverket blir så uskikkert som det går å få det, hvis signalet går igjennom sikringsskapet, med mindre det krypteres med VPN e.l. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Er det noen som vet hva disse strømadapterene koster? Se f.eks. her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå