Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

WLAN mellom hus

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noen erfaring med å sette opp WLAN mellom to hus? Hva slags utstyr som trengs. Er det stort pakketap om man kjører signalene gjennom 2-3 aksesspunkter før man setter signaler i LAN?

Og om det er noen som har noen erfaring med LAN gjennom strømnettet :whistle:

Har ikke akkurat mye erfaringpå området :no:

Håper noen har tid :thumbup: og visom :D til å svare på disse spørsmålene

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Generelt så burde det gå bra å bruke trådløst mellom to hus, men du er avhengig av fri sikt, og være så heldig at du ikke har noen støykilder. Hvilken type utstyr som er å anbefale, er avhengig av hvor mange og hvordan (trådløst/kabel) du vil knytte maskinene sammen i hvert hus, og avstander. En beskrivelse av øvrigt nettverksutstyr som skal kobles til er også en fordel.

Med LAN gjennom strømnettet, mener du mellom husene? Hvis ja, så tror jeg nok dette ikke vil fungere, da disse signalene stopper i sikringsskapet.

Lenke til kommentar

Linksys WRT54G / GS er et veldig bra alternativ til trådløst basestasjon.

Ved å bytte firmware på Linksys boksen kan man forsterke signalene mer enn den orginale firmwaren.

Jeg har både WRT54G og WRT54GS. De fungere Utmerket.

Når du skal sette opp trådløst base mot trådløst base får man bare halvparten av ytelsen, 22Mbit.

Lenke til kommentar
Med LAN gjennom strømnettet, mener du mellom husene? Hvis ja, så tror jeg nok dette ikke vil fungere, da disse signalene stopper i sikringsskapet.

Jeg har testet med flere hus i nabolaget å det gikk helt fint. Så i visse tilfeller stopper det nok ikke i sikringsskapet nei.

Lenke til kommentar

:D

Mange fornuftige forslag her.

Når jeg nevnte lan gjennom strømnettet var dette først og fremst tenkt på som en løstning for å få tilgang i hele hus nummer 2. Dette er to gamle hus, hvorav hus nr. 2 er ett ganske enormt stort hus med tykke, lafta vegger. tenkte derfor på å kjøre wlan mellom husene (ca 15 meter, fri sikt) for så å kjøre signalene inn i strømnettet i hus nr. 2

Er det noen som vet hva disse strømadapterene koster?

Lenke til kommentar
Jeg har testet med flere hus i nabolaget å det gikk helt fint. Så i visse tilfeller stopper det nok ikke i sikringsskapet nei.

Kanskje det går igjennom hvis dere har felles 230 Volt tilførselsledning. Med mer moderne 400 Volt tilførsel til husene skal det, etter det jeg forstår, stoppe i sikringsskapet. Uansett, nettverket blir så uskikkert som det går å få det, hvis signalet går igjennom sikringsskapet, med mindre det krypteres med VPN e.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...