lsu Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Håper noen av dere har eller kjenner noen som har dette hovedkortet. Jeg sliter med at maskinen går i blåskjerm og restarter. Jeg mistenker minnet for å være grunnen, og lurer derfor på hva minne dere andre bruker på dette kortet? Tenkte å bestille nytt minne i morgen, så jeg håper på kjappe svar:) Har nå dette minnet fra komplett: TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs Evt andre løsninger på problemet er jo heller ikke og forakte:) Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Har akkurat dette HK'et selv jeg Du har satt de rett ved siden av hverandre? Se inni BIOS om det er noe krøll med timings, og eventuelt sett modulene til "T2". Har satt mine til T2, utrolig irri siden det er mer enn gode nok minnemoduler jeg. Mistenker det samme som deg at rett og slett HK'et ikke er helt til å stole på som reviews'ene tilsier. Mvh Daniel Lenke til kommentar
lsu Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Brikkene står på rett plass ja. Sjekket timings med både T1 og T2. Cpu-z oppgir samme verdier på begge innstillinger (2,5-3-3-8). Ser du ikke har samme minne som meg, men vet du hva som evt er riktige timings på twinmosene mine? Alle timings i bios er forøvrig satt til "auto". Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Jeg har samme minnebrikkene som deg, men ikke samme HK. Mine brikker kjører med samme timings som dine. Er ganske sikker på at det er standard. 2.5-3-3-8 Lenke til kommentar
lsu Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Ok. Timings er sannsynlig riktig da. Jeg får teste med noen andre brikker. Håpet at noen med samme kort som meg kunne melde om noen brikker som faktisk fungerer på dette HK, siden jeg har tenkt og bestille nye. Men men. Hvis det ikke er noen så får jeg bare takke for svarene og teste litt videre:) Mvh Odd Rune Lenke til kommentar
daniel_984 Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Har du prøvd BIOS update da? Om jeg ikke roter litt her nå så skal ikke TwinMOS være veldig glad i vår plattform generelt og kan skape litt problemer. Dette skal visstnok ha blitt rettet ut i ettertid. Jeg vet at s754 fortsatt har problemer, men der har de heller ikke finni ut av problemet annet enn at den plattformen ikke takler dual-RAM. Lenke til kommentar
deleder Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 Jeg har det hovedkortet og bruker en No Name-ram (ja, jeg vet det suger) + en Kingston brikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå