Gå til innhold

minne til Epox 9NDA3+!

lsu

Anbefalte innlegg

Håper noen av dere har eller kjenner noen som har dette hovedkortet.

Jeg sliter med at maskinen går i blåskjerm og restarter. Jeg mistenker minnet for å være grunnen, og lurer derfor på hva minne dere andre bruker på dette kortet?

Tenkte å bestille nytt minne i morgen, så jeg håper på kjappe svar:)

Har nå dette minnet fra komplett:

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

Evt andre løsninger på problemet er jo heller ikke og forakte:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat dette HK'et selv jeg Du har satt de rett ved siden av hverandre? Se inni BIOS om det er noe krøll med timings, og eventuelt sett modulene til "T2". Har satt mine til T2, utrolig irri siden det er mer enn gode nok minnemoduler jeg. Mistenker det samme som deg at rett og slett HK'et ikke er helt til å stole på som reviews'ene tilsier.

Mvh Daniel

Lenke til kommentar

Brikkene står på rett plass ja. Sjekket timings med både T1 og T2. Cpu-z oppgir samme verdier på begge innstillinger (2,5-3-3-8).

Ser du ikke har samme minne som meg, men vet du hva som evt er riktige timings på twinmosene mine? Alle timings i bios er forøvrig satt til "auto".

Lenke til kommentar

Ok. Timings er sannsynlig riktig da. Jeg får teste med noen andre brikker.

Håpet at noen med samme kort som meg kunne melde om noen brikker som faktisk fungerer på dette HK, siden jeg har tenkt og bestille nye.

Men men. Hvis det ikke er noen så får jeg bare takke for svarene og teste litt videre:)

Mvh Odd Rune

Lenke til kommentar

Har du prøvd BIOS update da? Om jeg ikke roter litt her nå så skal ikke TwinMOS være veldig glad i vår plattform generelt og kan skape litt problemer. Dette skal visstnok ha blitt rettet ut i ettertid.

Jeg vet at s754 fortsatt har problemer, men der har de heller ikke finni ut av problemet annet enn at den plattformen ikke takler dual-RAM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...