Gå til innhold

Pioneer VSX-D514-S & Dantax P3000, er det noe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda 5000 er vel ikke så ille for det der. Eneste er at reciveren er ALT for svak til å drive 4 stk 10" på en skikkelig måte. Du bør absolutt kjøpe deg en effektforsterker i tillegg.

Du risikerer å brenne opp diskantene på høyttalerne eller ødelegge reciveren hvis du prøver å spille for høyt.

Lenke til kommentar
Hva mener du med det??! :omg:

Man får ikke kvalitetshøyttalere for 2-3000 kr. ;)

Alle komponenter i en billig høyttaler er av mildt sagt dårlig kvalitet.

En så stor høyttaler som du har bør veie ca 30-35 kilo per stk. Dine veier vel litt over 20 kilo,stemmer ikke det?

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Har akkurat hatt 4 patos høyttalere på test etter du anbefalte de så sterkt, de er faktisk ikke så mye dypere i bassen.

Jeg fikk låne med meg rotel effektforsterker til dem også, holder meg heller til Dali. Roar som jobber for patos mente også det er svært liten forskjell på feks Dali Concept 10" mot Patos Lyric 8".. Tror du meg ikke, ring Roar på 38070388 og spørr etter Roar :)

edit:

Vi har våres ører :) Gla vi ikke hører likt :D men det var jaggumeg fin lyd i dem!

Endret av Morten A
Lenke til kommentar
Roar som jobber for patos mente også det er svært liten forskjell på feks Dali Concept 10" mot Patos Lyric 10".. Tror du meg ikke, ring Roar på 38070388 og spørr etter Roar :)

Hvis det er Roar Moen du mener,så er det han som har konstruert Patos høyttalerne.

At Roar mener at det er liten forskjell på Dali Concept 10" og Patos Lyric 10" tror jeg ingenting på. Fordi det finnes nemlig ingen 10" høyttalere i Lyric serien.Største høyttaleren i Lyric serien er 502. Den har 2 stk 8".

Eneste 10" elementet i Lyric serien er en sub.

At du holder deg til Dali får være opp til deg.Min mening er hvertfall at Patos er mye bedre.

Nevnte Roar for deg at Morel diskanten som blir brukt i Lyric serien også blir brukt i høyttalere til over 50000 kr?

Dali sin diskant er ikke i nærheten av samme kvalitet,heller ikke basselementene er det.

Lenke til kommentar

Sa jo de låter mye finere, men bassen er det ikke stor forskjell på.

Du har høyttalerene, og derfor er du jo selvfølgelig helt hekta på de.

Nei, han nevnte ikke noe med diskanten, men har jo ører selv. Og de var mye finere der og i mellomtonen, men jeg sa bare at de ikke er verd 4000kr mer en Dali Concept 8, men jeg vet jo ikke hvilken du har.

Da har du fått med deg lite når du mener det er den største suben, jeg fikk nemlig en 15" på lånet, han sa dette er et nytt produkt som kommer snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...