thaniel Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Faktisk så er det nesten dumt å IKKE bruke pc'n som et komplett multimediasenter, om man er alene. Cd'spiller = 1000-1500 innspart TV-kort = 2000-4000 innspart DVD spiller = 1000-2000 innspart Stor skjerm (minst 19" eller mer) = Plass/strøm/dobbelt kjøp innspart. Evt. projector, sparer litt kinobiletter. Stereoannlegg kan spares inn ved å satse på litt gode høytalere. Aviser, tv spill(PS, Nintendo, x-box) blir unødvendig. Alt som koster er oppgradering og evt. software. (småutgifter utelatt) Lord Thaniel Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 du må jo bruke s-video/svhs, jeg har det på min tv men hvis du ikke har det må du ha adapter som går fra s-video/svhs til scart Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 Sli jeg gjør det nå, bruker jeg den adapteren som følger med skjermkortet.. den går direkte til en phono ledning.. enkel phono ledning på 10m fant jeg ikke, så jeg kjøpte en signalkabel for lyd, denne fungerer utmerket. Tv'n har bare scart, så jeg har en adapter som ordner dette... Fint bilde har jeg nå... alt fungerer perfekt bortsett fra at når tv-ut er aktivert forminskes skjermbildet mitt på pc'n... hvorfor gjør den dette? finnes det en fix? Lenke til kommentar
Stonescream Skrevet 19. juli 2002 Del Skrevet 19. juli 2002 Kan være om du kjører win2000 så støtta ikke ati ulik oppløsning på de 2 skjermene. Funker fint i xp og veit ikke om ati har fiksa oppløsningsgreia i seinare drivere. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 19. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2002 bruker winxp... Jeg er relativt fersk på ati sine grafikkkort, men kan jeg bruke ati sine orginaldrivere på dette kortet? Eller må jeg flashe det til å tro at det er et ati skjermkort produsert av ati? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 15. august 2002 Forfatter Del Skrevet 15. august 2002 Quote: Den 2002-07-16 14:50, Zamoht skrev:Fikk mitt nye skjermkort i dag.. Hercules ATI 8500 LE retail....etter innkjøp av phono og scartadapter skulle jeg teste tv-ut funksjonen...Vips der var det bilde på tv'n, men dog sort hvitt.. Da jeg skulle inn å endre innstillingene for tv-ut i display poperties, ble "plutselig" tv bildet borte..Nå er Tv funksjonen grået ut, og jeg finner ikke ut hvordan jeg skal få dette til.Sansynligvis har jeg komme borti det predefinerte opsettet for èn skjerm...Hvordan får jeg rettet opp dette?Hjelp! Jeg vil ha tv-ut! Jeg tar denne posten opp igjen nå.. Problemet mitt komt tilbake etter formatering. det er ikke kabelen som er problemet i dette tilfellet, da jeg har prøvd flere forskjellige. Det som er litt merkelig er at pc'n tror jeg har en vanlig crt skjerm ekstra tilsluttet, men det har jeg da ikke.. Må det en restart av pc'n til for at skjermkortet skal finne tv'n vanligvis? Det virker som om tv-ut'n min kun fungerer når den selv vil :smile: Trenger fler forslag [ Denne Melding var redigert av: Zamoht på 2002-08-15 17:06 ] Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 15. august 2002 Del Skrevet 15. august 2002 Jeg måtte alltid restarte for at mitt ATI Rage 128 kort skulle finne tv'en... Det er vel ikke så stor forskjell på kortene? (tv-uten altså) Prøv, så får du svar :wink: Noen som vet hvor man får en billig (og bra??) s-video - composite adapter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå