Gå til innhold

Priseksplosjon i Norge ?

Anbefalte innlegg

Hei og god kveld!

Regner med at det er flere enn meg som har lest denne artikkelen.

Bare i løpet av de fem siste årene er de blitt tredoblet.

Tredoblet på fem år? Det er ganske sykt.

Jeg personlig syns virkelig Norge kan ta seg råd til å lage gratis nødpass, det er jo tross alt stakkars folk som muligens har glemt passet, eller har glemt å fornye det. Hvorfor skal et midlertidig identitetsbevis koste 1000kr? Det er jo helt sykt. For staten betyr det en inntekt på nærmere en halv million på årsbasis. Denne halve millen er ikke en promille av oljefondet en gang.. Hva mener dere?

Dr.X :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg lurer på om inntektene for "passvirksomheten" dekker utgiftene, eller om man går i overskudd eller underskudd.

Kan man gjøre hele prosessen billigere og opprettholde kvaliteten?

Bør dette være et velferdsgode? Eller bør det være de som bruker pass som skal stå for regningen (dvs ikke finansiert delvis/helt gjennom skatter og avgifter).

Har ikke tenkt så alt for nøye gjennom det, men personlig syntes jeg rgningen bør dekkes av de som bruker det. Det bør ikke beregnes noe overskudd av dette. Og underskudd bør ikke dekkes av staten. Men som nevnt, ikke så nøye gjennomtenkt, så det er en mening på foreløpig gyngende grunn ;)

Lenke til kommentar

Prisen på pass er latterlig! Betalte 700kr i fjor når jeg skaffet meg pass. Og til høsten må jeg ut med 990 nye kroner til ett nytt pass fordi USA krever sånne fancye pass. Totalt latterlig!!

Og hva koster ett pass i Sverige, under 300 kroner. All den oljen må ha gjort oss skikkelig fattig.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...