martbo Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hei, Som det står i topic lurer jeg på om det er noen som har /har hatt 3IT som kan være så snille og fortelle meg hva det er man har om. Er det Access som i 2IT? Hvor avansert er det eventuelt? Skal nemlig ta 3IT som privatist til neste år, og ville vært fint å finne ut hva jeg trenger å lære meg. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 26. mai 2005 Del Skrevet 26. mai 2005 3IT finnes i 2 moduler, A og B. A-modulen er en fortsettelse av databaser, Accsess osv som du begynte med i 2IT. B-modulen er en teknisk variant hvor det inngår mye hardware, bygge datamaskiner, sette opp nettverk, Linux, samt en datamskin og nettverk i detaljer. Slik var det hvertfall da jeg hadde IT modul 3B sisteåret mitt på VGS allmenne fag i 2003. Jeg var en blandt 12 heldige som fikk ha modul 3B Om du kan velge og er mer interesert i å bygge datamaskiner osv burde du absolutt velge 3B. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Har aldri gått 2IT, men går computing istedenfor iår. Det skal telle som 2IT, og derfor lurer jeg bare på hva jeg må gjøre til neste år. Siden jeg skal ta det som privatist, hvilken av modulene tror du er greiest å ha om på privatist eksamen? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg har hatt noe som skolen kalte for 3IT (på 3. år allmenn). Husker ikke hva faget het, men vi drev i alle fall kun med Visual Basic-programmering. Lenke til kommentar
martbo Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 VB også faktisk. Ikke ende på hva jeg må kunne Har heldigvis hatt et halvt år med VB iår. Noen som har hatt eksamen i 3IT og som kan si hva den går ut på? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg hadde muntlig eksamen i 3IT modul B (eller 3INA-B som det het på min skole) Skulle skisère et nettverk til en skole og bestemme maskinvare på klienter/server, programvare på klient- og serverside, etc. Husker jeg kjørte et helswitchet nettverk med Novell tynnklienter på den, og 802.11b på biblioteket osv. Måtte argumentere hvorfor jeg hadde valgt disse tingene. Etter det ble vi spurt om bl. a OSI-modellen, web-sikkerhet, kryptering, osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå