Gå til innhold

En del bilder jeg gjerne vil ha kritikk på

Anbefalte innlegg

Hei! Nå i det siste har jeg tatt en god del bilder og jeg kunne gjerne tenke meg å ha noen tilbakemeldinger.

Siden jeg er veldig fersk innen fotografi, så forventer jeg meg ikke den beste kritikken :p

Alle bilder er redigert i photoshop cs

NB: Bildene er i 293x220 pga. at mange blir lagt ut på web.

Bildene finner du her!

Edit: Av en eller annen grunn vises ikke alle i firefox. Ser du bare 13 bilder, prøv i IE. Skal være rundt 40 bilder.... :no:

Endret av tn_00
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fikk sånn snapshotfølelse disse bildene...litt for 'photoshoppy' også

dog jeg skulle gjerne ha sett en større versjon av dråpe-i-blomst-3, et utsnitt av dette har potensiale, men det er vanskelig å bedømme på så små bilder.

.png eller .jpg har heller ikke skadet noe

Lenke til kommentar

Bildene er nok litt snapshot, siden disse er en av de første bildene jeg har tatt...

Photoshoppy? Mener du at litt for mye er presset på bildene sånn at det er stygt?

Er godt mulig, siden jeg jeg bare har hatt photoshop i ca. 2 mnd, og bare brukt det flittig i 2-3 uker :hmm:

Lenke til kommentar

Synes alle bildene ser bra ut jeg. Alle virker egentlig ganske profesjonelle.

En ting du burde rette på, er å lagre bildene dine i JPEG i stedet for GIf, siden man tydelig kan se "gif-komprimering". Layout-messig på siden din synes jeg at du burde gi hvert enkelt bilde litt mer plass, og da gjerne litt større bilder også :)

Lenke til kommentar
Synes alle bildene ser bra ut jeg. Alle virker egentlig ganske profesjonelle.

Så lite som jeg har tatt bilder, er det sykt god kritikk og få :thumbup:

Ang. det med jpg. skal jeg få endret på... om en stund når jeg får tid.

Hvilket bilde synes dere var best, og hvem var dårligst? :hmm:

Lenke til kommentar

Tja, mye bra potensiale her :p , men det er fryktelig mange bilder å vise fram.

Så jeg gir en generell vurdering. Som tidligere nevnt virker fargene på flere av bildene mye "presset". Dessuten se jeg at mange av landskapsbildene, der du har synlig horisont, er knipset med skjev kamerastilling. Videre har du litt ofte valgt å plassere hovedmotivet midt i sentrum av bildet. Les litt om "det gylne snitt" både her på forumet og andre steder.

Men du har løst oppgaven med flere av bildene godt. Liker f.eks den røde Jonsok-blomsten som er alene i bildet (enkelhetog naturlige farger), og det lavt nede fra skinnegangen (spennende kameravinkel og dybdefølelse).

Hilsen Roger

Lenke til kommentar

Dette likte jeg veldig godt, Ustedalen! :yes:

Her var det mange bra vinkler og mye bra stemning, spesielt det første bildet synes jeg ga en veldig fin stemning, med motivet litt til siden, hadde det blitt et kjempeflott bilde!

Det bildet med jernbanen var også veldig bra synes jeg, og gjentar forslagene som står ovenfor.

Var kanskje litt unødvendig mye fargekorrigering på bildene, eller er det bare meg?

Generelt sett ser man her en kommende mesterfotograf med talent og potensiale synes jeg, les litt mer om plassering av motiver og slikt, så får vi bare vente å se på at mesterverkene ruller inn!

(ps: kjenner deg fra NAFF ustedalen, er "miniman" som skriver ;) "

Lenke til kommentar

Synes alle bildene var helt standard. Noe enhver fotograf med et års erfaring med digitalt kamera kan skyte. Hvorfor ikke ta noe annet enn kun makrobilder av blomster og landskapsbilder. Det er stemningsbilder av mennesker som gjerne gir den rette stemningen. Bilder som man kan se på i flere minutter og suge inn utstrålingen som personen(e) på bilde uttrykker. Vanskelig? - Ja!

I alle fall - ganske lei standard easy-takin' blomstermakrobilder og ordinære landskapsbilder.

Endret av Skikongen
Lenke til kommentar
Synes alle bildene var helt standard. Noe enhver fotograf med et års erfaring med digitalt kamera kan skyte. Hvorfor ikke ta noe annet enn kun makrobilder av blomster og landskapsbilder. Det er stemningsbilder av mennesker som gjerne gir den rette stemningen. Bilder som man kan se på i flere minutter og suge inn utstrålingen som personen(e) på bilde uttrykker. Vanskelig? - Ja!

I alle fall - ganske lei standard easy-takin' blomstermakrobilder og ordinære landskapsbilder.

Nå er ikke så mange her inne proffe fotografer da. Man må jo dømme etter nivå.

Hadde vært kjipt om alle bilder hadde vært av mennesker også da...

Lenke til kommentar

Mener det er håpløst å legge ut så mange bilder på en gang og be om tilbakemelding på alle...

Legg heller ut de bildene du måtte være absolutt mest fornøyd med. Da vil du også få muligheten til å få konstruktiv og spesifikk kritikk...

Christopher

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...