tuusjr Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hei Har tenkt å kjøpe meg et peltierelement. Har funnet et 80 watts på elfa og et 200 watts på microplex. Fra før av har jeg en vanlig luftkjøler med kobberbasis og aluminiumfinner, varmerør med en stk 92 mm vifte. Se link: https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=25445 Jeg har tenkt å montere kjøleren over peltierelementet, slik at varmen fra peltierelementet blir ledet bort via kjøleren. Det jeg lurer på er om det er tilstrekkelig med denne kjøleren hvis jeg har 200 watts peltier eller må jeg bruke et mindre kraftig peltierelement? Er det noen andre steder enn Ebay der jeg kan få tak i peltier brukt? Lenke til kommentar
StepOw Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Er ikke så mye inne i pelti verden, men å fjærne varmen fra et 200w peltie med luft hørtes litt vell ut ja. Vet ebay er en bra plass om du trenger peltier... Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Det eneste jeg lurer på er hvordan du skal få hele peltieret nær ribben... Dersom den ikke er helt inntil vil det ikke bli så bra tror jeg... Lenke til kommentar
tuusjr Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg hadde tenkt å ha peltierelementet under kjøleplaten til kjøleren min. Jeg har en kobberplate som jeg vil feste under peltierelementet, som vil være i direkte kontakt med prosessoren og spre varmen til peltierelementet. Det var hvertfall slik jeg hadde sett det for meg da. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 På eBay er ikke peltierne brukt. Det er butikker som selger gjennom eBay Tviler på at den kjøleribba takler 200w + en cpu på ca 70w(?) Lenke til kommentar
tuusjr Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Så lenge temperaturen på den varme siden av peltierelementet overstiger 70-80 grader, så vil alt være ok. Hvis temperaturen blir høyere da vil peltieret bli ødelagt. Hadde tenkt å prøve meg frem litt og litt. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Evt. så kan du kjøpe ferdig system her: http://www.psdata.no/ps.asp?it=108514&mlevel=070400 Dette er dog for socket A, selv om det også finnes for A64 og P4. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå