Bombasa Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Er det noen som kan si meg hva slags kjøler som jeg burde kjøpe til denne prosessoren? Jeg har en: Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Socket LGA775, 1MB, BOXED m/vifte med dette hovedkortet: MSI 915G NEO2 Platinum Hovedkort S775 I915G,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR2,PCI-Ex16 Jeg trenger: 1. En stille vifte 2. Den må være enkel og montere ettersom jeg ikke er en mester i og montere i PC 3. Prisen bør helst ikke være så høy og høyest ca 600 kr + - 4. Det er viktig at det er en komplett kjøler som jeg kan bestille og sette enkelt på med alt som trengs, eventuelt gi info om hva som trengs. 5. Hadde vært fint om den ikke er altforstor ettersom kabinettet jeg har bestilt skal være veldig trangt og montere i. 6. Jeg vil helst slippe og skru fast CPU vifta på bak siden av hovedkortet. Jeg har bestilt meg ett Arctic Cooling Silentium T1 Miditower Kabinett Sølv/Sort m/350W Stømforsyning som jeg håper vil ta den en del av støy ellers men jeg går utifra at det ikke demper støy fra CPU vifta jeg har fra før. Jeg har sett på denne som ser bra ut men jeg er litt usikker: http://www.coolermaster.com/index.php?LT=e...8b8ef3a087eca82 Må jeg eventuelt kjøpe med kjøle pasta? Håper på mange gode svar Endret 24. mai 2005 av Bombasa Lenke til kommentar
enl Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Zalman 7700Cu skal være et bra valg. Kjøleren holder opp til 3.6GHz, og har behagelig akustikk. Eneste som kan være problemet er størrelsen, da kjøleren er rimelig stor Link til Microplex Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Så det er ingen som har prøvd Cooler Master CPU-kjøler, "Hyper 48" ? Eller er den kanskje dårlig? Lenke til kommentar
enl Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Den er nok ikke dårlig, ikke ifølge denne testen i allefall. Uansett, så oppsumerer de med at den er tung(går langt over grensen for hva LGA775 klarer. Muligens at garanti bortfaller), mangler justering av viftehastighet og er dyr. Bortsett fra det er det en fin kjøleløsning for CPU Endret 25. mai 2005 av enl Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Har nå bestemt meg for: Zalman CNPS7700B-Cu CPU-Kjøler Socket A/478/775/754/939/940 Men er denne lett og sette på? Må jeg skru noe eller skru den fast bak hovedkortet? Eller er den bare og "klikke" fast? Er det lurt og kjøpe kjøle pasta eller følger dette med? Finnes det evetuelt noen kjøler som ikke er så tung? Men samtidig stille? Endret 25. mai 2005 av Bombasa Lenke til kommentar
enl Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Den skal være lett og fin å sette på, i allefall i Socket 478-versjon. Du takler nok å installere den på Socket 775 også Produktside hos Zalman: produktside Endret 25. mai 2005 av enl Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Så den er lettere? Er den bare og klikke på eller må en skru osv? Burde jeg kjøpe kjøle pasta til den? Noe mer en den jeg trenger? Lenke til kommentar
enl Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Hadde ikke skadet å slenge med en tube Artic Silver 5 heller Ikke dumt med litt isopropanol hvis du skal rense CPU og kjøleribbe før du legger på AS5. Endret 25. mai 2005 av enl Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Takk! Da bestiller jeg den. Fant den til 295 hos data butikken. Det er vel samme som hos komplett går jeg utifra? http://www.databutikken.com/no/default.php...d=ZALCNPS77ALCU http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=306456&view=detailed Så dette er kun vifte og ikke kjøle ribbe? Så da er det bare og ta av den gamle vifta og sette denne på!? Lenke til kommentar
enl Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Nei, det er en komplett HSF(Intel terminologi for Heat Sink Fan) og inkluderer, som navnet tilsier, en kjøleribbe og en vifte. Du må fjerne hele den gamle HSF'en før du installerer den nye EDIT: Den hos komplett er 100% kobber, og kjøler derfor bedre enn den hos databutikken. Endret 25. mai 2005 av enl Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Takk takk. I dag lærer jeg virkelig mye! Har akuratt flyttet PCen over i ett: Arctic Cooling Silentium T1 Miditower Kabinett Og nå skjønt dette med vifta også! Takk, takk! men det er samme kjøler med alt både på linken fra Komplett og Databutikken? Ettersom det nesten er halve prisen på Databutikken. Edit: Takk igejn, da fikk jeg svar på prisen også, kjøper jeg hos komplett i steden, ettersom den er bedre. Endret 25. mai 2005 av Bombasa Lenke til kommentar
enl Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Vel, som jeg sa så fører komplett utgaven med 100% kobber, noe som gjør at prisen blir høyere. Kjøleevnen blir høyere også seff. Link til produkt hos Microplex: 7700Cu 7700Cu er kobber, 7700AlCu er blanding av aluminium og kobber. Lenke til kommentar
Bombasa Skrevet 25. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2005 Takker Da er den i 100% Kobber bestilt! Lenke til kommentar
enl Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 Way to go! Hyggelig å være til hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå