Gå til innhold

Stille CPU vifte til P4 3,4 LGA775

Bombasa

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan si meg hva slags kjøler som jeg burde kjøpe til denne prosessoren?

Jeg har en: Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Socket LGA775, 1MB, BOXED m/vifte med dette hovedkortet: MSI 915G NEO2 Platinum Hovedkort S775 I915G,SATA,ATX,GbLAN,Dual-DDR2,PCI-Ex16

Jeg trenger:

1. En stille vifte

2. Den må være enkel og montere ettersom jeg ikke er en mester i og montere i PC

3. Prisen bør helst ikke være så høy og høyest ca 600 kr + -

4. Det er viktig at det er en komplett kjøler som jeg kan bestille og sette enkelt på med alt som trengs, eventuelt gi info om hva som trengs.

5. Hadde vært fint om den ikke er altforstor ettersom kabinettet jeg har bestilt skal være veldig trangt og montere i.

6. Jeg vil helst slippe og skru fast CPU vifta på bak siden av hovedkortet.

Jeg har bestilt meg ett Arctic Cooling Silentium T1 Miditower Kabinett Sølv/Sort m/350W Stømforsyning

som jeg håper vil ta den en del av støy ellers men jeg går utifra at det ikke demper støy fra CPU vifta jeg har fra før.

Jeg har sett på denne som ser bra ut men jeg er litt usikker: http://www.coolermaster.com/index.php?LT=e...8b8ef3a087eca82

Må jeg eventuelt kjøpe med kjøle pasta?

Håper på mange gode svar :D

Endret av Bombasa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er nok ikke dårlig, ikke ifølge denne testen i allefall. Uansett, så oppsumerer de med at den er tung(går langt over grensen for hva LGA775 klarer. Muligens at garanti bortfaller), mangler justering av viftehastighet og er dyr. Bortsett fra det er det en fin kjøleløsning for CPU :)

Endret av enl
Lenke til kommentar

Har nå bestemt meg for: Zalman CNPS7700B-Cu CPU-Kjøler Socket A/478/775/754/939/940

Men er denne lett og sette på?

Må jeg skru noe eller skru den fast bak hovedkortet?

Eller er den bare og "klikke" fast?

Er det lurt og kjøpe kjøle pasta eller følger dette med?

Finnes det evetuelt noen kjøler som ikke er så tung? Men samtidig stille?

Endret av Bombasa
Lenke til kommentar

Nei, det er en komplett HSF(Intel terminologi for Heat Sink Fan) og inkluderer, som navnet tilsier, en kjøleribbe og en vifte. Du må fjerne hele den gamle HSF'en før du installerer den nye :)

EDIT: Den hos komplett er 100% kobber, og kjøler derfor bedre enn den hos databutikken.

Endret av enl
Lenke til kommentar

Takk takk. :thumbup:

I dag lærer jeg virkelig mye! Har akuratt flyttet PCen over i ett: Arctic Cooling Silentium T1 Miditower Kabinett

Og nå skjønt dette med vifta også! Takk, takk! :w00t:

men det er samme kjøler med alt både på linken fra Komplett og Databutikken? Ettersom det nesten er halve prisen på Databutikken.

Edit: Takk igejn, da fikk jeg svar på prisen også, kjøper jeg hos komplett i steden, ettersom den er bedre.

Endret av Bombasa
Lenke til kommentar

Vel, som jeg sa så fører komplett utgaven med 100% kobber, noe som gjør at prisen blir høyere. Kjøleevnen blir høyere også seff. Link til produkt hos Microplex: 7700Cu

7700Cu er kobber, 7700AlCu er blanding av aluminium og kobber.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...