WonderBjarne Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Heisann. Jeg tenkte at siden ipw2200 endelig støtter monitor mode så kunne jeg alltids prøve å sjekke om jeg fikk til Kismet. Installerte først med "apt-get", men det var en gammel versjon så derfor har de sannsynligvis ikke lagt til støtte for ipw2200. Så derfor prøvde jeg heller å kompilere nyeste versjon som jeg lastet ned fra sidene dems. Når jeg skriver "./configure" så får jeg feilmelding om at jeg mangler "libncurses" og "libcurses". checking build system type... i686-pc-linux-gnu checking host system type... i686-pc-linux-gnu checking for gcc... gcc checking for C compiler default output file name... a.out checking whether the C compiler works... yes checking whether we are cross compiling... no checking for suffix of executables... checking for suffix of object files... o checking whether we are using the GNU C compiler... yes checking whether gcc accepts -g... yes checking for gcc option to accept ANSI C... none needed checking for g++... g++ checking whether we are using the GNU C++ compiler... yes checking whether g++ accepts -g... yes checking for a BSD-compatible install... /usr/bin/install -c checking whether make sets $(MAKE)... yes checking how to run the C preprocessor... gcc -E checking for platform-specific compiler flags... none needed checking whether byte ordering is bigendian... no checking for egrep... grep -E checking for ANSI C header files... yes checking for sys/types.h... yes checking for sys/stat.h... yes checking for stdlib.h... yes checking for string.h... yes checking for memory.h... yes checking for strings.h... yes checking for inttypes.h... yes checking for stdint.h... yes checking for unistd.h... yes checking errno.h usability... yes checking errno.h presence... yes checking for errno.h... yes checking for stdlib.h... (cached) yes checking for string.h... (cached) yes checking sys/socket.h usability... yes checking sys/socket.h presence... yes checking for sys/socket.h... yes checking sys/time.h usability... yes checking sys/time.h presence... yes checking for sys/time.h... yes checking sys/wait.h usability... yes checking sys/wait.h presence... yes checking for sys/wait.h... yes checking for unistd.h... (cached) yes checking for sys/types.h... (cached) yes checking getopt.h usability... yes checking getopt.h presence... yes checking for getopt.h... yes checking for an ANSI C-conforming const... yes checking whether time.h and sys/time.h may both be included... yes checking whether struct tm is in sys/time.h or time.h... time.h checking for ANSI C header files... (cached) yes checking return type of signal handlers... void checking whether lstat dereferences a symlink specified with a trailing slash... yes checking whether stat accepts an empty string... no checking for gettimeofday... yes checking for memset... yes checking for select... yes checking for socket... yes checking for strcasecmp... yes checking for strftime... yes checking for strstr... yes checking for system-level getopt_long()... yes checking for stdint.h... (cached) yes checking for accept() addrlen type... socklen_t checking for special C compiler options needed for large files... no checking for _FILE_OFFSET_BITS value needed for large files... 64 checking for _LARGE_FILES value needed for large files... no checking for group 'root'... yes checking for group 'man'... checking for initscr in -lncurses... no configure: WARNING: Unable to find libncurses checking for initscr in -lcurses... no configure: error: Unable to find libncurses or libcurses Er ikke helt stø når det gjelder Linux, men etter hva jeg kan se så mangler jeg et bibliotek eller to(?). Noen som vet hva som skal gjøres for å få det til å fungerer? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 distro? du må installere ncurses ja Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Distro glemte jeg ja Jeg bruker Ubuntu. Lenke til kommentar
WonderBjarne Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Kommet litt lenger nå. Får skrevet "./configure" og "make deb", men når jeg kommer til "make" så får jeg en feilmelding: libpcap-0.8.3/libpcap.a(gencode.o)(.text+0x244): In function `pcap_compile': : undefined reference to `pcap_parse' collect2: ld returned 1 exit status make: *** [kismet_server] Error 1 Hva må gjøres nå? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå