Lord_Linus Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Har fått i oppdrag å se om jeg kan få fikset en lader til en HP zv5112EA. Noen som vet om det er mulig å få byttet bare ledningen. Eller må de kjøpe en helt ny lader? Har lagt ved et bilde. Ikke spør meg om hvordan de har klart det, det vet dem ikke selv en gang. Lenke til kommentar
ols Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg ville ha forsøkt å fikse det. Hvis pluggen har noe slags standard dimensjoner ville jeg kjøpt en plugg på Clas Ohlson og loddet på ledningen. Hvis ikke pluggen er standard, ville jeg kuttet opp og vrengt av plasten på den gamle pluggen, og sett om det var mulig å lodde ledingen på på nytt. Alle plastrester og gamle lednings biter må fjernes. Ledningsendene på kabelen må naturligvis avisoleres pent og i riktig lengde, og man må være påpasselig med polariteten (pluss og minus), slik at ledingsførselen blir helt som før. Pluggen stabiliseres med smeltelim eller epoxy lim, til erstatning for den gamle plasten. Det er en liten sak, men enten må man gjøre det grundig, eller ikke i det hele tatt. (Er du i Oslo, bare stikk innom meg, og jeg fikser det der på et blunk). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå