Ivan Drago Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Jeg prøver å installere Windows XP PRO engelsk på en PC med FIC K8-800T hovedkort og Seagate 160gb SATA disk. BIOS finnes harddisken, og den er satt som first boot priority av harddiskene (CDROM først naturligvis) Jeg får starta CDen, men når jeg kommer dit hvor harddiskene, og evnt partisjoner kommer frem, får jeg feilmeldingen som vedlagt bilde viser. Fatter ikke hvorfor, mulig noen av dere ser en sammenheng? Endret 24. mai 2005 av Ivan Drago Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Du må legge til sata kontrollen, så windows skjønner hvor den skal lete. Dette gjør du vet å trykke på F6, helt i starten av windows instalasjonen. Så må du finne fram Hovedkortesken og lete etter en diskett som inneholder driverne (kan også lastes fra nettet, ved å gå inn på hovedkortets hjemmesiden og se rundt). Ca midt i driverloaden kommer det opp: Sett i diskett med drivere (el.) da er det bare å følge instruksjonene der. Lenke til kommentar
Ivan Drago Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Fant ut av feilen, S-ATA var satt til RAID i BIOS, noe jeg selvfølgelig hadde oversett. Har litt manglende erfaring med bruk av raid hovedkort... Det ble når jeg slo av raid! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå