MaxCPU Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 For en person som aldri har hatt DV-kamera før og som skal bruke dette til lek og moro, noe filming i forbindelse med skole og lage en liten "flashback" fra sommerferien med gutta, hva er da og anbefale? Jeg vil aller helst ha et lite og stilig kamera som helst ikke koster noe særlig mer enn 5000,-. Har sett litt på HC 42 som er stilig, men HC 90 er heller ikke glemt selv om prisen er i overkant av hva jeg hadde tenkt til å bruke på lek og moro. Noen andre tips? Jeg har lest en del tråder om nevnte kameraer, men det virker som om HC 42 ikke er på langt nær godt nok, eller har jeg fått feil inntrykk da? HC 90 er jo vesentlig dyrere. Evt. tips til andre kameraer? Diverse Canon kan jo skaffes billig for tiden, men liker ikke helt designet dessverre. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 De billige Canon kameraene er ikke noe å satse på. Elendig bilde innendørs (i relativt dårlig belysning) og mye feil med drivmekanismen til kassetten. Mye motorstøy får man også med på kjøpet. Ville heller satset på Panasonic, da de har mye gode kamera i samme prisklasse som nevnte Sony kamera. I tillegg er de meget driftssikre. Lenke til kommentar
ja_nos Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 De billige Canon kameraene er ikke noe å satse på. Elendig bilde innendørs (i relativt dårlig belysning) og mye feil med drivmekanismen til kassetten. Mye motorstøy får man også med på kjøpet. Gjelder dette også "mellomserien" til Canon, f.eks MVX 350i. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Gjelder dette også "mellomserien" til Canon, f.eks MVX 350i. Disse er bedre kvalitetsmessig, men vet ikke hvordan drivmekanismen på disse er i forhold til andre kamera. Har ikke merket noe positivt eller negativt i antall innleveringer av disse til reparasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå