Jørgen Sørheim Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Enda en av mine "vi skal lage det beste tatoveringsstudioet i manns minne"-tråder. Planen er at de 6 tatovørene har sin egen bås. I denne båsen skal det være en LCD-skjerm, og på denne skal det være mulig å ha flere "kanaler". Inntil videre vil jeg si to-tre "kanaler", en eller to som viser film, og en som viser et slideshow og samtidig spiller musikk. Løsningen min er foreløpig å kjøpe 6 stk. El cheapo 19" LCD-skjermer, 2-3 stk. Xbox-til-VGA-adaptere fra lik-sang.com, samt 2-3 Xboxer med chip og Xbox Media Center installert, for så å streame musikk/bilder/film fra en filserver. Hver bås vil da ideelt sett ha skjermen, et par høyttalere og en eller annen dingsedangs som bytter mellom de 2-3 kanalene (denne her, antageligvis). Problemet(?) vil da være at hvert AV-signal fra hver Xbox må splittes i 6. Litt avhengig av plasseringen må også noen av signalene gå gjennom et par meter med kabel. Er dette et reelt problem, eller vil man kunne få god lyd + bilde med denne løsningen? Prismessig snakker vi vel om 15k for skjermene, 5k for 3x chippet/flashet Xbox, samt 6k for 6x VGA-adapter + signalvelger fra Lik-sang, og antageligvis et par hundrelapper til kabler. Spørsmålet mitt er egentlig om dette vil fungere i praksis, men hvis noen har en billigere/bedre måte å gjøre dette på, si gjerne ifra. Lenke til kommentar
Legion Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 skal vel gå greit, har riktignok selv bare splittet i 3 (med en sånn 3-T-splitt-sak) og brukt skjermet kabel... du kan jo f.eks stikke innom elkjøp el for å spørre hvordan de utfører splittingen sin, som typisk er på flere titalls skjermer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå