Dovrebanen Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg tenkte å installere nvidia-drivere fordi systemet klager på missing nvidia.ko modul under oppstart. I readmefila: Before beginning the driver installation, you should exit the X server. Hvordan gjør jeg dette, i Fedora Core 3? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 for det første: bruk rpm'ene for nvidia-driveren hos livna.org - ikke fra nvidia.com ellers: init 3 som root init 5 for gui igjen. Lenke til kommentar
Dovrebanen Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Nå er hele system føkka opp. Jeg avinstallerte en nvidia-pakke og installerte en med neste samme navn, men bortsett fra slutten der den hadde kernelversjonen jeg bruker som navn. Den booter og etter at det står "mounting local filesystems" så blir skjermen svart og så skjer det ikke noe mer. Oppdatering: Jeg byttet default runlevel til 3 i /etc/inittab, så nå får jeg kommandolinje. Å starte X med startx gir skjermen en blackout. Noen som vet hva jeg bør gjøre? Er det et alternavtiv å fjerne alle pakker som har med nvidia å gjøre? Endret 24. mai 2005 av Dovrebanen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå