andret Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 hei nå er det tid for og formattere datamaskinen. men...... jeg vett ikke hvordan kan noen venligst hjelpe meg takker for alle svar Lenke til kommentar
v0lume Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 mange måter å gjøre det på. en måte er å bruke WinXp'cd'en Guide HER Lenke til kommentar
King-Nothing Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Sett inn WinXP cd`n, eller hva du vil legge inn. Gå inn i BIOS, og velg cd-rom som cd`n står i som 1. valg. Deretter er det bare å retarte pc`n, og følge instruksjonene på skjermen... Lenke til kommentar
andret Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) men hva er bios for noe og hvordan kommer du inn der??? er det ikke en enklere måte enn og bruke cden?? Endret 24. mai 2005 av andret Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 BIOS er et slags operativsystem for hovedkortet. Ved oppstart vises det en tekst lignende "Press *** to enter BIOS setup", eller lignende, og du skal da trykke denne knappen for å gå inn i BIOS. Lenke til kommentar
Ulkesh Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Dersom du skal innstallere Windows XP, kan du bare starte maskina som vanlig, og sette i CD'en når din nåværende window har lastet. Velg å innstaller XP via CD'en, og velg en ny innstallasjon, altså IKKE det som heter Dynamisk Oppdatering. Jeg husker ikke helt navnet i farten. Maskinen vil så starte på nytt, og du vil få opp en blå skjerm med masse valg og menyer, hvilket partisjon du skal velge, hvilket er vanligvis C:, og om denne skal formateres først, hvilket du burde. Resten av innstallasjonen burde gå greit. Husk at alle dokumentene dine går tapt dersom du formaterer. Ta en backup som du brenner ut på en CD eller legger på en annen disk. Du er tydligvis litt ny på dette, så bare still så mange spørsmål du vil, før du gjør noe feil. Skal du ha Windows 98, 2000 eller XP ? Endret 24. mai 2005 av Ulkesh Lenke til kommentar
andret Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 nå har jeg prød begge måtene men det kommer bare opp "finner ikke c:\$win_nt$~bt\winnt.sif. installasjonen kan ike fortsette." finnes det ikke en annen måte enn og bruke windows cden???? det er litt avanserert synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå