Gå til innhold

AMD Duron 1,2

oleunder

Anbefalte innlegg

Jeg har i lengere tid sittet med en Duron 800@945. I den senere tid har jeg vurdert å gå i anskaffelse av en Duron 1,2 (tror ikke hovedkortet støtter mer). Spørsmålet er som følger. Er det verdt penga?

Jeg har også lett etter en tilsvarene prossessor i Atlhon (?) familien. Er det noen som vet om en nettbutikk de har dette.

Jeg har også tenkt og gå til anskaffelse av litt ram. 256 ram blir for lite i XP. Det jeg lurer på er om det vil lønne seg å kjøpe to 256 brikker istedenfor en. Vil det bli noen merkbar forskjell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.psdata.no har ifølge prisguiden her på hardware.no den beste prisen på Duron 1.2GHz. Til 409kr vil jeg nok si at det er en noenlunde grei investering :smile:

Athlon (T-bird) med samme hastighet er nok vanskelig å få tak i nå. De eneste CPU'ene fra AMD som lages i dag som har 200MHz FSB er Duron. Du kan jo prøve bruktmarkedet...

Andy

Lenke til kommentar

Så at Komplett har 1.1GHz (100MHz FSB) inne, til kr 879,- Er vel litt raskere enn Duron 1.2, men om den er verdt 470,- mer er en annen sak.

Spørs hvor trangt budsjett du har, du får jo 256MB SDRAM + Duron1.2 til 844,- hos PS-Data, så det kan være en bedre løsning.

Hva slags hovedkort har du, og hvilken revisjon er det? Er ikke sikkert det støtter Duron med Morgan kjerne, selv om det støtter T-Bird.

[ endret av FBEN den 2002-07-16 21:32 ]

Lenke til kommentar

Jeg har et MSI hovedkort av et eller annet slag. Via 133 eller noe sånt. Jeg vet det inneholder 133. Er ikke hjemme for tiden, Så jeg har litt problemer med å skjekke det. Hvis det er til noe hjelp var det anbefalt av Hardware.no under helmaskin/spilleren, for en tid tilbake. Jeg tipper det er rundt et år siden.

Lenke til kommentar

Det kommer jo helt an på hvilket hovedkort du har! Det er heller ikke slik at CPU er alt for ytelsen. Jeg oppgraderte f.eks. fra GeForce2 GTS, via GeForce2 TI til Radeon 8500LE. Det ga følgende hopp i 3D-Mark 2001SE: 3300 (GTS) - 4500 (TI) - 6900 (LE).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...