kneck Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hei, Jeg har en et problem. Når jeg skal lage dedicated server i cs, da får jeg en ip som er sånn her: 10.0.0.1 Samme får jeg da hvis jeg skriver i cmd ipconfig. Ingen kan connecte til den server jeg setter opp, hvis vi ikke er på lan. Når jeg har vært på andre lan hos venner og lign. Får jeg en annen ip som er lengere. Mener det er noe 169.xxx.xxx.xx eller noe. =) Jeg har en biltema switch, Nettet er i port 1 jeg er i port 2 og bror mi i port3. (Bror mi får da ip 10.0.0.2) osvosv. På internett protokoll står det at jeg motar ip automatisk. Jeg har telenor som internett leverandør. er det noe mer info dere trenger å vite? Si ifra.. Skal etterhvert oxo mekke sånn at man kan ha bnc på irc, men da trenger jeg en "fullstendig" ip adresse. Lenke til kommentar
kneck Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Er begge satt opp til å motta IP via DHCP? nei tror ikke det! ossen får man sjekka deT? =) Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 (endret) Det at du får 10.0.0.X på nettverket ditt hjemme, er fordi dette er en IP-adresse som deles ut av DHCP-serveren i Telenor routermodemet ditt. Denne IP-adressen vil ingen fra utsiden kunne connecte til, da dette kun er en intern ip. For å sette opp en CS-server som folk fra utsiden skal connecte til, må du forwarde portene som CS-server bruker, fra den eksterne IP-en du får tildelt av Telenor, og den interne 10.0.0.1 adressen din. Dersom du har thomson speedtouch 510i, ser du her. Dersom du har topcom explorer 871BT ser du her. Hvilke porter du skal åpne, kan du f.eks. søke deg til på f.eks. www.google.com , eller hvis det er noen sjeler her inne som kan de på rams! Anngående 169.x.x.x adressene du får på LAN, er rett og slett fordi det ikke er noen DHCP-server på nettverket, og windows tilordner da alle PC-er på nettverket (som er satt til å motta IP automatisk) ip i dette subnette. På den måten vil alle windows PC-er komme i samme nettverk uten at brukeren trenger å tenke. :!: :!: :!: Endret 25. mai 2005 av Elgvenn2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå