Jakob Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hei. Mor og fars pc røk for ikke lenge siden, og har funnet ut at det er hovedkortet som har tatt kvelden (lynnedslag). Skal i første omgang skifte hovedkort siden det er stor sjanse for at det er det eneste som har gått (lynet kom igjennom nettverket og slo inn i nettverksporten på hovedkortet). Lurer på hva slags hovedkort som er billigst, men brukbart. De øvrige komponentene er: AMD Athlon XP1800+ 266Mhz Bus Thoroughbred prosessor Crucial PC2700 256mb RAM Western digital protege 40GB IDE 5400RPM, ATA/100 harddisk MSI IDE CD-spiller MSI GF4 MX440SE skjermkort Det er også utrolig lenge siden jeg har skifta et hovedkort, så jeg lurer på om noen har noen korte retningslinjer til hvordan jeg gjør det (må jeg reinstallere win for eksempel?) Det forrige hovedkortet var et MSI KT4V hovedkort. Lenke til kommentar
Omnious Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) jeg byttet ut mitt gamle asus hk med et jeg kjøpte fra demo utvalget på komplett.. der får du hovedkort som koster minimalt.. du får også garanti på det. Demovarer når du setter i et nytt hk så må du kansje legge inn nye drivere.. du behøver ikke å legge inn windows på nytt ,men det skader jo ikke å formatere å reinstallere ettersom du rensker opp en god del i registeret og får ting til å gå på skinner igjen hvis du da ikke har masse på windows partisjonen din du skal ha.. Endret 24. mai 2005 av Omnious Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå