Gå til innhold

PagingFile Vekselfilminne størrelse

ivanp

Anbefalte innlegg

Hei! Problemet mitt er at når jeg åpner forskjellige programmer: VT/MSN og Media Player stiger vekselfil minnet mitt til 1,24GB!

Sidevekslingsfilen min har jeg lagt på E: som er en "standalone" disk, egendefinert str: Startstr:1536, maksstr:1536. Jeg har 1GB ram. Har aldri hatt dette problemet før, har nettop installert Catalyst Control Center 5.5, men har hatt dette problemet tidligere også. Noen som vet hva problemet kan være??

:roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har nettop kjørt chkdisk på alle diskene, dette hjelper heller ikke. Må jeg reinstallere XP kanskje? noen som har noen tips ang update på windows, har lagt SP1 på plate ihvertfall men fins jo en drøss med andre updates

Lenke til kommentar

den eneste prosessen som bruker mye minne er CCAPP.EXE som tilhører norton, alle andre prossesser funker normalt og jeg har full kontroll på hva som er hva :p

Vil nødig installere alt på nytt, tenkte at hvis jeg 1 skal gjøre d skal jeg installere SATA driverne for å installere nye disker senere og event oppgradere bios, men har bare 1stk diskett og den funker ikke :cry:

Lenke til kommentar

Leser av ytelsen på vekselfila i oppgavebehandlinga, samma der jeg finner ut hvilke prosseser som bruker minne...- :roll: Jeg vet ikke hvordan jeg legger ut skjermdump, prøve å resize print screen av oppgave behandlinga, men bildet var allikavel for stort.... (Paintshop pro8)

Lenke til kommentar

Hva er egentlig problemet? Du har satt pagefile size til 1536 MB, hva så? Dette er sikkert tilstrekkelig, da har du til sammen over 2 GB virituelt minne tilgjengelig. Får du for lite tilgjengelig minne når du starter de programmene du nevner?

Lenke til kommentar
Les postingen min en gang til. Det skal VÆRE sånn, når du har satt størrelsen slik du har gjort...

Den størrelsen man setter sideveklsingsfilen til, angir bare hvor stor den maksimalt kan være, ikke hvor mye som brukes hele tiden. Bruken av den filen er avhengig av hvilke og hvor mange programmer man kjører.

Lenke til kommentar
Den størrelsen man setter sideveklsingsfilen til, angir bare hvor stor den maksimalt kan være, ikke hvor mye som brukes hele tiden. Bruken av den filen er avhengig av hvilke og hvor mange programmer man kjører.

Det er en fordel å sette startstørrelse=maksstørrelse slik trådstarter har gjort. Slik unngår man at filen forandrer størrelse og man unngår også at den blir fragmentert. Hvis man setter startstørrelse=maksstørrelse bruker pagefile like stor plass på disken uansett hvor mye av det virituelle minnet som er i bruk.

Tror du tar feil her Frijazz.

Lenke til kommentar
Den størrelsen man setter sideveklsingsfilen til, angir bare hvor stor den maksimalt kan være, ikke hvor mye som brukes hele tiden.  Bruken av den filen er avhengig av hvilke  og hvor mange programmer man kjører.

Det er en fordel å sette startstørrelse=maksstørrelse slik trådstarter har gjort. Slik unngår man at filen forandrer størrelse og man unngår også at den blir fragmentert. Hvis man setter startstørrelse=maksstørrelse bruker pagefile like stor plass på disken uansett hvor mye av det virituelle minnet som er i bruk.

Ja, på disken bruker den like stor plass som størrelsen man setter en til, men bruken av sidevekslingsfilen er avhengig av programmer man kjører. Det er det jeg mener. Jeg forstår trådstarter slik at bruken av sidevekslingsfilen stiger stort når noen programmer startes.

Endret av Frijazz
Lenke til kommentar
Den størrelsen man setter sideveklsingsfilen til, angir bare hvor stor den maksimalt kan være, ikke hvor mye som brukes hele tiden.   Bruken av den filen er avhengig av hvilke  og hvor mange programmer man kjører.

Ja, på disken bruker den like stor plass som størrelsen man setter en til, men bruken av sidevekslingsfilen er avhengig av programmer man kjører. Det er det jeg mener. Jeg forstår trådstarter slik at bruken av sidevekslingsfilen stiger stort når noen programmer startes.

Stemmer at det gjelder når diverse programmer starter, men nå har jeg reinstallert XP og alt er ok nå :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...