genstian Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 hvilken distro kan jeg ha på en 128MB og en 512MB usb pen? tenkte litt på gentoo(kompilere lokalt.) med -Os og minimalt med USE flages. vil helst få med fluxbox. Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 De du vil, kutt ned din favorittdistro til å passe på en USB pen. Hvis du ikke gidder det så kan du bruke f.eks DamnSmallLinux (Debian fork). Lenke til kommentar
genstian Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 De du vil, kutt ned din favorittdistro til å passe på en USB pen. Hvis du ikke gidder det så kan du bruke f.eks DamnSmallLinux (Debian fork). min favorit er archlinux og den får jeg ikke installert på en usbpen. på gentoo.org står det at gentoo krever 1.5GB, det er vel /var og slikt som krever det? Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 hva er det du ikke får till? Gentoo krever da ikke 1.5gb? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Insert funker fint på usb-penn Skal vel faktisk være en artikkel på linux-guiden om USB-boot. Ikke alle maskiner som støtter boot-fra-usb da... Lenke til kommentar
zyp Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Finnes script for Gentoo som bygger en live-cd eller live-usb med de pakkene du spesifiserer. Titt her. Lenke til kommentar
krisealv Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 last ned puppylinux cden, boot frå den og bruk scriptet som følger med inne i x (under system trur ej) Vips så har du ein usb med x og alt. Ellers kan du prøve featherlinux, men puppy er klart enklast å få til. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 last ned puppylinux cden, boot frå den og bruk scriptet som følger med inne i x (under system trur ej) Vips så har du ein usb med x og alt. Hvor god er Puppy Linux' maskinvarestøtte? Tenker på å laste den over på en usb-penn, men siden jeg kommer til å frakte den rundt til ganske forskjellige PCer hadde det vært greit hvis den støttet det meste av maskinvare... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå