Gå til innhold

The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar

Anbefalte innlegg

Kan vel diskuteres om dette er et MMO_RPG_ i det hele tatt. De sier jo selv at det er action/adventure for alle penga. At det er beregnet på et veldig bredt publikum gjør ikke min skepsis mi...

Uff... Desverre enig i alt du sier i denne posten.

Dette hørtes ikke bra ut i det hele tatt, men da føyer dette spillet seg inn i enda en lang rekke av "MMORPG"-spill som ikke er for meg. Tankeløs hack'n'slash som de fleste MMORPG er jeg langt fra noen fan av, og ser ærlig talt ikke hvorfor vi skal ha flere av de spillene. Annet enn at utviklerne må tjene penger på et eller annet, og at dette er det siste nytt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg var og så spillet på E3, og jeg kan fortelle at jeg er svært skeptisk til det. Sjefsprodusenten ga hele tiden uttrykk for at dette er et actionspill med rollespill-elementer. Jeg spurte om hester, besøk i Mordor, mulighet til å eie hus -- alt ble bare svart med "kanskje i en tilleggspakke en gang". Jeg håper jeg tar feil, men hvis du ser på Turbines historie, så ser ikke dette særlig positivt ut.

Begge Asheron's Call-spillene er middelmådige. Det første heldigvis bedre enn det andre, men ingen er noe å skrive hjem til månen om (hvis du kommer fra månen).

Navnskiftet er katastrofalt - hvis du ser vekk fra det kommersielle. Det er som Aasgaard sier, dette er et tydelig forsøk på publikumsfrieri og å seile på suksessen til filmene. Jeg spurte sjefsprodusenten om dette, rett ut, og han bortforklarte seg ganske fort uten å faktisk ville svare på hvorfor. Men det er klart de vil bruke navnet "Lord of the Rings" når det er så populært. Jeg har vanskelig for å dømme dem, egentlig.

I tillegg tror jeg spillet vil bli ødelagt av instansering. Verdenen vil bli delt opp i ulike deler der spillere som har kommet X langt ser noe helt annet enn andre spillere. Du har vært i et quest som har brent ned en by, det har ikke vennen din. Dere vil se to ulike byer når dere går inn i det, eller så må du skru tilbake til din kamerats status. Slik fikk jeg det forklart, og jeg grøsset litt godt når jeg hørte dette.

Rart hvordan hele konseptet, poenget og ideologien bak onlinespill ser ut til å forsvinne. Krev månedsavgift og lås spillerne inn i små lommer. Trist.

Som sagt, jeg håper jeg tar feil. Mye kan skje på et år til.

Lenke til kommentar

Hm..uten hester blir det for dumt, i feks Morrowind er det værste jeg hvet at det går så tregt, netopp fordi man ikke kan ha noen form for fremgangs middel. Jeg blir skuffet hvis man ikke kan ha det i Shadows of Angmar. Trollmenn kunne ridd på ørner, osv...

Eget hus? Tja, jeg hvet ikke helt....

Vandre rundt i Mordor hadde vært kult, men det måtte være vanskelig, haugevis av orker, nazguls som ser deg, øyet til han Saruon osv...

Stemningen er helt klart det viktigste, mange mener BfME er et dårlig spill, men jeg spiller det fordi det tross alt er Tolkien, og stemningen kan man ikke si noe på.

Jeg skal ha spillet, uansett om det forandrer seg til å bli Midgrad Tetris.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg blir nok til å få skaffet det jeg også! :) Bare tanken på noe lignende LOTR vil bli utrolig.. Grafikken jeg har sett på screenshotsene er meget bra, og det vil nok bli mulig å få lagd mange bra detaljerte figurer. Håper bare ikke de overdriver, men gjør det så nøyaktig som overhodet mulig filmen/bøkene(som jeg ikke har lest :()

Lenke til kommentar

BØKENE MÅ LESES :D

quote fra den offisielle siden : "Play as a member of the races of the free peoples of middle-earth"

Vil det altså si at man ikke kan velge å joine den onde siden? Det hadde jo vært en kul ide :D Kunne jo blitt morsomme kriger og sånt :p (Kanskje vanskelig å gjennomføre?)

EDIT : Jeg er redd.

Jeg tror hele middle-earth kommer til å bli altfor simplistisk. (fint ord :p)

Tror det kommer til å bli så basic, enkelt, basert på helt fundamentale ting, uten store nok muligheter til individuelle forskjeller i egenskaper på din karakter. :(

Synes det kan se slik ut...

Virker som om det bare blir 4 klasser.... med 7 undergrupper...

min teori :

Menneske : trollmann/warrior

Dverg : Warrior

Alv : Warrior/Scout

Hobbit : Scout/Stealth(av noe slag)/Healer

Kanskje ett par andre undergrupper også...

Siden LOTR er det mest detaljrike og omfangsrike fantasi universet jeg kan tenke emg om dagen håper jeg VIRKELIG det blir STOORT og KOMPLEKST!

Er så mye bakgrunnsstoff de kan bygge på og gjøre store ting utav.

Men frykter det blir for enkelt.

Endret av snoemann
Lenke til kommentar

*sukk* Nok en voldtatt lisens? Skuffelsen etter Enter the Matrix sitter fortsatt igjen i fingertuppene. Lager du spill basert på Middle-earth har du muligheter. MANGE muligheter. Jeg vil ikke gå i brorskapets fotspor.. Jeg vil tråkke stiene de senere skal gå på. Dette ser rimelig dødt ut. Actionspill? Jeg vil ha stemning! Som noen sa tidligere; besøke Tom Bombadil. Eller hva med å besøke Moria mens det fortsatt var folk der (les: dverger). Og hvorfor går det ikke ann å spille ond? Ingen PvP? :-\

Noen ganger skjønner jeg de som sier at penger er ondskap i fysisk form. Når noen tør gjøre dette mot verdens beste bok, elsket av halve jordkloden, for en bunke papirlapper.... Da vel kan alt skje. WW3? :p

Lenke til kommentar
*sukk* Nok en voldtatt lisens? Skuffelsen etter Enter the Matrix sitter fortsatt igjen i fingertuppene. Lager du spill basert på Middle-earth har du muligheter. MANGE muligheter. Jeg vil ikke gå i brorskapets fotspor.. Jeg vil tråkke stiene de senere skal gå på. Dette ser rimelig dødt ut. Actionspill? Jeg vil ha stemning! Som noen sa tidligere; besøke Tom Bombadil. Eller hva med å besøke Moria mens det fortsatt var folk der (les: dverger). Og hvorfor går det ikke ann å spille ond? Ingen PvP? :-\

Noen ganger skjønner jeg de som sier at penger er ondskap i fysisk form. Når noen tør gjøre dette mot verdens beste bok, elsket av halve jordkloden, for en bunke papirlapper.... Da vel kan alt skje. WW3? :p

AMEN!

Lenke til kommentar

Sukk.. Jeg har en drøm om et middle earth mmorpg der utviklerene kaster levling på sjøen og lager et nytt system. Heller fokusere på at spillere kan utvikle diverse skills, slik som fekting, riding, fisking eller epleslang for den saks skyld. Et Midgard der man blir oppfordret til å utforske og bygge små samfunn med de andre spillerene i stedet for å grinde sarumann i det uendelige slik at man kan kan skrike ut "OMG OMFG i got teh robe of saurumann OMG 256421 + spels"

Har virkelig tro på et slik system uten levels, der alt går på skills, iallefall sammen med LotR siden det da allerede er garantert en hærskare av spillere.

Lenke til kommentar
Sukk.. Jeg har en drøm om et middle earth mmorpg der utviklerene kaster levling på sjøen og lager et nytt system. Heller fokusere på at spillere kan utvikle diverse skills, slik som fekting, riding, fisking eller epleslang for den saks skyld. Et Midgard der man blir oppfordret til å utforske og bygge små samfunn med de andre spillerene i stedet for å grinde sarumann i det uendelige slik at man kan kan skrike ut "OMG OMFG i got teh robe of saurumann OMG 256421 + spels"

Har virkelig tro på et slik system uten levels, der alt går på skills, iallefall sammen med LotR siden det da allerede er garantert en hærskare av spillere.

WORD! :w00t:

Lenke til kommentar

Her var det jaggu mange fine ideèr fra folk. Skulle nesten skaffet oss litt finansiering og startet eget spillfirma ;) Men, som mange andre sier her; jeg har vel heller ikke store troen på at dette her noengang kommer til å bli bedre enn middels. Greit Turbine utvikler, men så lenge EA gir ut et spill eller har sitt logo på esken i noen form så vil jeg alltid være litt reservert mot å glede meg eller ha noen slags form for forhåninger. (sikter da til "TheBattle for Middle Earth Incident"). Men for all del, jeg skal da gi det en sjanse når det en gang kommer. Men min erfaring med EA er at de har aaaaaltfor mye midler til advertising, og altfor liten greie på når et spill er ferdig ... og når et spill er FERDIG. Men vi får se da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...