Gå til innhold

The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar

Anbefalte innlegg

Hei på dere! (Beklager om det har blitt postet ang. dette før, men søkefunksjonen min er ødelagt)

Dette spillet skal visstnok være et slags onliespill, sikkert et MMORPG =)

Synes ihvertfall dette hørtes sinnsykt kult ut =) (OM de gjør det skikkelig da selvfølgelig :D)

Hva synes dere?

Artikkel i VG - takk til erlendru

Offisielle siden - takk til BTK

Endret av snoemann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei på dere! (Beklager om det har blitt postet ang. dette før, men søkefunksjonen min er ødelagt)

Dette spillet skal visstnok være et slags onliespill, sikkert et MMORPG =)

Synes ihvertfall dette hørtes sinnsykt kult ut =) (OM de gjør det skikkelig da selvfølgelig :D)

Hva synes dere?

Hva med en link/grunn til at du synes det høres fett ut?

Lenke til kommentar

Tøft? Synes det ser særdeles skuffende og i overkant populistisk ut. Man kan møte kjente personer rundt omkring for eksempel. Høres kanskje tøft ut, men er det egentlig så tøft med "The Fellowship" som spawner rundtomkring på de samme stedene til evig tid bare for at alle skal få møte dem? At de skifta navn fra "Middle-Earth Online" til "The Lord of the Rings Online: Shadows of Angmar" sier jo også sitt. Dette lukter simpelt publikumsfrieri og voldtekt av en gullkantet lisens. Men vi får selvsagt se.

Lenke til kommentar

ja dette var noe annet en crapp grafikken til WOW.

tror jeg vil gå for dette når det kommer ut hvis det ikke har kommet noe bedre i mellomtiden da..

hadde vært kult vis det hadde blitt lansert på next gen consoller også å ikke bare pc..=)

Lenke til kommentar
Er det Turbine som lager det? Har dei laga noko spanande før?

Turbine står bak Asheron's Call-serien.

De jobber også med Dungeons & Dragons Online som ser spennende ut.

Dette lukter simpelt publikumsfrieri og voldtekt av en gullkantet lisens. Men vi får selvsagt se.

Det samme gjelder jo ethvert spill som er basert på noe allerede kjent for publikum, enten det er basert på en franchise som har utgangspunkt i en bok, film eller et annet spill, eller hva det måtte være.

WoW og SWG for eksempel.

Ikke det at jeg har noen forhåpninger til dette spillet da, men jeg venter og ser, kanskje jeg prøver det etter å ha lest omtaler.

Har enda ikke spilt et MMORPG som er interessant i lengden, noe som jo er meningen de skal være. Alle MMORPG jeg har prøvd har vært lagd for at så mange som mulig skal like dem, så det blir flest mulig salg, akkurat som Britney Spears. For meg blir det bare overfladisk og for lite avansert til at det kan holde på konsentrasjonen.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Kan vel diskuteres om dette er et MMO_RPG_ i det hele tatt. De sier jo selv at det er action/adventure for alle penga. At det er beregnet på et veldig bredt publikum gjør ikke min skepsis mindre. Følgende to av Erlings avsnitt sier litt:

Steelfel forteller til VG at det ikke er snakk om å lage en slags middelalder-simulator. Dette skal være et renspikket actionspill som kan dra alle inn - ikke bare de som liker rollespill.

- Dette skal være mer tilgjengelig for dem som ikke har så mye peiling på disse spillene. Du vil ikke finne noen form for husbygging, politikk eller andre slike ting, sier han.

Jeg hadde gladelig betalt tredobbel månedsavgift for et godt MMORPG i Middle-Earth som tok for seg en del av det Turbine her opplyser om at vi "slipper". Hack'n' slash i et MMOG er relativt lite spennende i mine øyne. Jeg vil heller leve i et levende Middle-Earth enn hakke orker til den store gullmedalje. At Aragorn og co. spawner både her og der slik at alle skal få se ham blir også for teit. Billig publikumsfrieri. Synes i det hele tatt det var en skrekkelig dårlig idé å konstruere spillet slik at det foregår under boka/filmene, og ikke før eller etter. De vil få et problem med progresjon nå. "The Fellowship" vil måtte være overalt samtidig, samtidig som noen har kommet seg et godt steg mot Mordor vil nye spillere komme til, og starte fra begynnelsen. Historien kan jo ikke være forbigående og forbeholdt de som spiller den første måneden. Det hadde ikke vært noe som helst problem om spillet var lagt noen år før boka. Kanskje kunne Bilbo tuslet rundt og briefet med ringen sin, men det hadde holdt. Jeg er uansett ikke interessert i å spille meg gjennom filmene, jeg vil _leve_ i Tolkiens verden.

Lenke til kommentar
Jeg hadde gladelig betalt tredobbel månedsavgift for et godt MMORPG i Middle-Earth som tok for seg en del av det Turbine her opplyser om at vi "slipper". Hack'n' slash i et MMOG er relativt lite spennende i mine øyne. Jeg vil heller leve i et levende Middle-Earth enn hakke orker til den store gullmedalje. At Aragorn og co. spawner både her og der slik at alle skal få se ham blir også for teit. Billig publikumsfrieri. Synes i det hele tatt det var en skrekkelig dårlig idé å konstruere spillet slik at det foregår under boka/filmene, og ikke før eller etter. De vil få et problem med progresjon nå. "The Fellowship" vil måtte være overalt samtidig, samtidig som noen har kommet seg et godt steg mot Mordor vil nye spillere komme til, og starte fra begynnelsen. Historien kan jo ikke være forbigående og forbeholdt de som spiller den første måneden. Det hadde ikke vært noe som helst problem om spillet var lagt noen år før boka. Kanskje kunne Bilbo tuslet rundt og briefet med ringen sin, men det hadde holdt. Jeg er uansett ikke interessert i å spille meg gjennom filmene, jeg vil _leve_ i Tolkiens verden.

enig..

Lenke til kommentar

Jeg quoter ikke hele innlegget til Aasgard her ... men jeg må si meg utrolig enig.

Hvis de fjerner denne magien med å kunne leve i midgard er det rett og slett synd at det er de som har fått rettighetene.

Og jeg er også veldig enig i at å spille meg gjennom historien i filmene IKKE er et ønske! Ikke boka heller for den saks skyld. Det geniale med midgard er jo egentlig at man kunne ha funnet på dette på egenhånd. F.eks. dratt og besøkt Tom Bombadil :D

Lenke til kommentar

Helt enig, når det komer til mmorpg så vil jeg kunne leve i den verdnen som man har skapt (her av tolkien) hvis man hadde lagt spillet til før boka så hadde det hvert helt greit. Hadde feks hvert fett om aragon spawna litt rundt om kring (hadde hvert mer spiesielt å treffe på han også). Men jeg tipper de må holde seg til timelinen i boka pga kontrakten.

Lenke til kommentar

Enig med de tre siste postene der, men de fleste MMORPG er vel for det meste Hack'n'slash for å gå opp i lvl?

Da gjør jeg heller det i Midgard enn i Azeroth for å si det sånn :p

Gleder meg som en unge, men enig med at det kunne blitt så mye bedre!

Lenke til kommentar

Jeg må bare si at jeg tror dette er nok en melkemaskin av Tolkiens univers, et nytt forsøk å pumpe alt som Ringenes Herre kan gi av penger og må bare si jeg lar meg ikke imponere så lett.

jeg kunne godt tenke meg til et MMORPG satt i en av Tolkiens verden. Et MMORPG fra Silmarillion hadde vært genialt og meget bra. Et annet genialt konsept for MMORPG hadde vært i tiden før Frodo satte ut på sin ferd, ja kanskje så langt som tilbake da ringene ble laget. Er mye godt å hente ut fra Ringenes herre om de bare kunne få øynene opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...