above Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hei. Jeg har nå et domene jeg vil bruke sammen med Apache2triad. Jeg har skiftet ut alt som heter "localhost" i httpd filen til mitt domene. Jeg har prøvd å skiftet domene i apache2triadCP også, men fortsatt er det bare "localhost" som fungerer sammen med apache2triad. Er det noen som aner hva jeg kan ha gjort galt og hva jeg må gjøre for å få dette ordnet? Takker for svar på forhånd! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Er du sikker på at domenet er satt opp i det hele tatt? Virker ikke sånn. Lenke til kommentar
olear Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Du trenger ikke å forandre noe i Apache, bare pek domenet til IP'en maskinen din har. Lenke til kommentar
above Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Nå prøvde jeg bare med apache, men får ikke til det jeg. Har gjort akkurat det samme før og det fungerte på minuttet. Men nå har jeg prøvd ørten ganger, men det vil ikke fungere.. Noen tips? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Du må gå inn i DNS instillingene til domene-leverandøren din og sette http til den eksterne IP adressen din. Ingenting trengs å gjøres i apache. Lenke til kommentar
above Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg har satt domenet jeg har til å peke til min eksterne ip adresse. Men når jeg skrive domenet inn så skjer det ikke noe, men når jeg skriver 10.0.0.2 i nettleseren min så kommer jeg inn i serveren. Skjønner ikke hva som er gale jeg Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 (endret) Prøv å ping domenet ditt. Da får du også opp ipen til domenet, om du i det hele tatt får pinga. Gjør du det, og riktig IP kommer fram, så er domenet satt riktig opp. Edit: Leif var visst innom Endret 3. juni 2005 av LaStrada Lenke til kommentar
above Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Jeg fikk det til Jeg byttet fra port 80 til en annen, så funka da Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Bare sett A record med www.domene.no og A record med domene.no til ekstern IP, så skal det funke med port 80. Lenke til kommentar
above Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 Ok, nå er jeg tilbake til problemet her. Jeg har nå installert Apache2Triad og har gått i CP for å endre domenet. Det har jeg gjort og det står "done". Jeg har satt domenet til dns 80 og prøve å gå inn på siden, men ingen kontakt. Jeg pinger domenet, men forespørsel avbrutt. Noen som kan gjøre dette for å se om dere får det til og hva eventuelt problemet er? Lenke til kommentar
ExTerminator Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 btw, sjekk ut http://www.apachefriends.org/en/xampp.html En del bedre pakke enn apache2triad. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå