ole_k_b Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Forsøk på bruk av getdate() eller tilsvarende funksjoner inne i en brukerdefinert funksjon i Microsoft SQL Server vil gi en feilmelding, men det finnes en løsning. Ole Kristian Bangås viser her hvordan.Les mer Lenke til kommentar
Truman Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Merkelig artikkel. Hvilken versjon av Microsoft SQL Server er det snakk om? Når du refererer til "brukerdefinert funksjoner", mener du da lagrede prosedyrer? Jeg bruker MS SQL 2000 og der er det ikke noe problem å bruke getdate() i lagrede prosedyrer hvertfall... Lenke til kommentar
roac Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Merkelig artikkel. Hvilken versjon av Microsoft SQL Server er det snakk om? Når du refererer til "brukerdefinert funksjoner", mener du da lagrede prosedyrer? Jeg bruker MS SQL 2000 og der er det ikke noe problem å bruke getdate() i lagrede prosedyrer hvertfall... Dette gjelder både for SQL Server 2000 og SQL Server 2005. Det er snakk om brukerdefinerte fuksjoner, og ikke prosedyrer. Det er klare forskjeller på CREATE FUNCTION og CREATE PROCEDURE. Funksjoner er svært praktiske til sine ting, men har noen begrensninger. Funksjoner blir i noen tilfeller også omtalt som multi-statement views, selv om jeg ikke liker denne beskrivelsen, siden de er mer enn det. Endret 24. mai 2005 av roac Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå