jering Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Routeren Hvordan fungerer WEP-nøklene? Er det kun den nøkkelen som er haket av som kan brukes? Kan flere bruke samme nøkkel? Lenke til kommentar
EMM386 Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Du kan kun bruke èn nøkkel av gangen. Den må da være lik på routeren og klientene. Vitsen med å kunne velge mellom flere nøkler er økt sikkerhet. Lenke til kommentar
jering Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Jaha. Hvor ofte bør man bytte nøkkel? 64-bit (5 tegn) er vel litt svakt? Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hvis PC'n din ikke inneholder Pentagons datafiler, så går det nok helt fint med 64 bits kryptering. Lenke til kommentar
St33l Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Kommer ann på trafikken i nettverket, om det er liten trafikk trenger du ikke bytte så ofte for det vil da ta lenger tid å knekke nøkkelen. Jeg ville ha byttet en gang i uka eller noe. Du setter opp alle nøklene, så endrer du på routern, når du endrer på routern vil du ikke trenge å endre på clientene, for nøkkelen vil da ligge i headern og endres automatisk. Lenke til kommentar
jering Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Takker. Kan nevne at PC`en IKKE innholder Pentagons filer Edit: Lite tilleggsspørsmål. Når man bruker MAC-filtrering, så vil ikke uønskede PC`er får koblet seg til nettet. Men de kan da lese trafikken i klartekst siden den ikke er kryptert og dermed snappe opp passord o.lign.? Endret 24. mai 2005 av jering Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Jaha. Hvor ofte bør man bytte nøkkel? 64-bit (5 tegn) er vel litt svakt? Er 64-bit 5 tegn. Jeg bruker det og kan ha 10 tegn. Jeg er ikke redd for at noen skal komme inn på mitt nettverk. Mitt pasord er: 0000000000 Det er ikke tull! JA, jeg kommer til å skifte til WPA kryptering etter dette innlegget er postet. Jeg er en av de få" som har router som støtter denne funksjonen. EDIT: var usikker på om det var WAP eller WPA, så jeg gikk for WPA... Endret 24. mai 2005 av Slettet-XHLacM Lenke til kommentar
St33l Skrevet 25. mai 2005 Del Skrevet 25. mai 2005 64bit er 5 teng ved ASCII og 10 ved HEX (om jeg ikke husker feil). Når det gjelder MAC filtrering så er det ikke en god løsning å ha KUN det. Er veldig enkelt å spoofe en mac adresse, og å finne den er heller ikke vanskelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå