Gå til innhold

Problemer med Plextor DVD-brenner


Anbefalte innlegg

Har hatt Plextor 716A siden den kom nå, har ikke funger særlig bra :thumbdown:

 

Problemet er att når den brenner så bruker den tilnærmet 100% av CPU, brenningen tar over 30. min når jeg brenner en DVD på ca 4.5GB,

Recorder Buffer og Read Buffer går opp og ned hele tiden mens den brenner,

mange av DVD-ene virker ikke når de er ferdig brent, selv om brenningen er fullført uten problemer.

 

Jeg har lastet ned nyeste firmwire til brenneren.

Har nyeste versjon av Nero; Nero 6.6.0.13.

 

PC-n jeg bruker er en intel 2,4Ghz, 1024 RAM, så problemet er ikke for treig maskin.

 

Noen som har noen forslag om hva jeg kan gjøre for å løse dette?

Ny brenner? :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
100% CPU tyder på at kontrolleren bruker PIO på brenneren. Se om du kan endre dette til DMA.

 

Edit: Du finner dette i Device Manager/Enhetsbehandling, under kontrolleren din.

Hmm.. Har du noen mulighet til å forklare det nærmere, titte på enhetsbehandlingen, men fant ingenting om PIO og DMA.

Regner mer at det er på IDE kontrolleren jeg skulle se? :blush:

Lenke til kommentar

Ja, under primær- eller sekundærkanalen, der brenneren er tilkoblet, så skal du finne et ark som viser hvilket modus den aktuelle enheten bruker. Hvis du ikke finner noe der, så tyder det på at du ikke har installert hovedkortdriverene fra produsenten, eller driveren til kontrolleren, om du har en ekstra kontroller.

Lenke til kommentar
Ja, under primær- eller sekundærkanalen, der brenneren er tilkoblet, så skal du finne et ark som viser hvilket modus den aktuelle enheten bruker. Hvis du ikke finner noe der, så tyder det på at du ikke har installert hovedkortdriverene fra produsenten, eller driveren til kontrolleren, om du har en ekstra kontroller.

De arkfanene jeg finner der er: Generelt - Driver - Detaljer - Ressurser

Så jeg regner med at det er tilfelle at jeg ikke har installert hovedkortdriverene fra produsenten. Hvor får jeg tak i det? Har et Intel D845EPT2 hovedkort.

Lenke til kommentar

Dette er de vanlige betegnelsene for DMA-modusene. UDMA-2 = UDMA/33. Stusset litt over DMA-MW-x selv, men tenkte at det var noen spesielle betegnelser som Intel Application Accelerator brukte. Uansett, er du interessert, kan du lese mer om de ulike DMA-modusene her. Det viktigste er at det fungerer.

 

Edit: Du tjener ingenting på å sette DMA-modusen høyere enn det enheten støtter, kanskje tvert imot.

Endret av sofTest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...