Gå til innhold

Problemer med ny harddisk

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har akkurat fårr 320gb hdd som var på ukenstilbud hos netshop forige uke.

Men når jeg innstalerte denne så begynte ett problem og dukke opp, for vist jeg driver og sender filer over til denne hdd fra en annen så helt plutseligt så får jeg blåskjerm...

Kan det være noe galt med denne hdd?

Blåskjermen har også kommet helt plutselig utn att jeg sender filer til denne hdd men jeg har aldrig hatt blåskjerm før jeg fikk denne hdd...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags strømforsyning har du? Når du setter inn mer hardware i maskinen, så kan du ha kommet opp i en belastning som overskrider det strømforsyningen din tåler. Kan også være varme, siden en ny harddisk gir mer varme i kabinettet.

Lenke til kommentar

Har en northq 400w psu

Varme, har akkurat montert en vifte som står og blåser på de 3harddiskene jeg har i maskinen nå de har temp på 36grader på 320gb og 41grader på 120gb og 200gb er det for varmt?

Og holder 400w til dette?: abit an7 hk

Amd xp 2600

1500mbram

dvd brenner

2stk s-ata hdd

1stk ide hdd

2stk 120mm vifter

1stk 80mm vifte

sunbeam viftestyring

2stk lcd for temperatirfølere husker ikke fra hvor..

radeon 9800pro

Tror det var det..

Ja og vannkjøling fra waterchill men der går jo pumpa på 220v så..

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Og hva er høy temperatur for en harddisk?

Har noe som kalles hdd helth innstalert og jeg fikk akkurat 47grader på s-ata diskene mine og det mener den er kritisk høyt stemmer det?

Endret av Itw
Lenke til kommentar

47 grader er i grenseland. Generelt, så bør ikke disker komme over 50 grader. Når det gjelder strømforsyningen din, så bør du sjekke voltverdiene til hovedkortet under belastning. De fleste hovedkortprodusenter har et program som kan overvåke dette. Ellers kan du bruke Everest e.l.

Lenke til kommentar

Og dette sier windows når jeg har sendt error rapportn..

Analysis

A device driver installed on your computer caused the problem, but we cannot determine the precise cause. Depending on which situation is applicable to you, please do one of the following:

If you are running Windows Server 2003 you may experience crashes if you have adjusted the Hardware Acceleration setting. Microsoft recommends that you set the Hardware Acceleration setting to None for server systems. To check your Hardware Acceleration setting, go to the Advanced section of the display properties dialog box.

If you know the manufacturer of the device, contact the manufacturer's product support service for assistance.

If you don't know the driver's manufacturer and need help diagnosing and resolving this problem, contact your computer manufacturer's product support service.

Updated drivers might be available on the Microsoft Windows Update website. At Windows Update, you can have your computer scanned and, if there are updated drivers available, Windows Update will offer a selection of drivers that you might be able to use. To learn more about updated drivers that might be available, visit Microsoft Windows Update.

For information about Microsoft support options, visit Microsoft Product Support Services.

Additional Technical Information

Error Message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (Q293078)

Men hvordan driver som surrer?

Og andre gang jeg sendte så kom denne:

Analysis Information

Thank you for submitting an error report.

Your system crashed because the random access memory containing Windows program code was corrupted. Microsoft is unable to determine if this corruption was caused by a hardware or software issue. The nature of the corruption suggests that a hardware issue is more likely. To determine if this is the case, Microsoft developed a Windows memory diagnostic that tests your PC memory.

We recommend you download and run this tool on your computer system. On most configurations, you can download the diagnostic, read the documentation, run the test and complete the test pass in less than 30 minutes. Click here to get started.

og dette var nr 3

Error Caused by Graphics Device Driver

Thank you for submitting an error report. Microsoft is unable to determine what specifically caused the problem you reported. To troubleshoot the problem, please see the information listed below.

Analysis

A device driver installed on your computer caused the problem, but we cannot determine the precise cause. Depending on which situation is applicable to you, please do one of the following:

If you are running Windows Server 2003 you may experience crashes if you have adjusted the Hardware Acceleration setting. Microsoft recommends that you set the Hardware Acceleration setting to None for server systems. To check your Hardware Acceleration setting, go to the Advanced section of the display properties dialog box.

If you know the manufacturer of the device, contact the manufacturer's product support service for assistance.

If you don't know the driver's manufacturer and need help diagnosing and resolving this problem, contact your computer manufacturer's product support service.

Updated drivers might be available on the Microsoft Windows Update website. At Windows Update, you can have your computer scanned and, if there are updated drivers available, Windows Update will offer a selection of drivers that you might be able to use. To learn more about updated drivers that might be available, visit Microsoft Windows Update.

For information about Microsoft support options, visit Microsoft Product Support Services.

Additional Technical Information

Error Message: STOP 0x000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER (Q293078)

og nå vil den ikke gi seg, for hver gang jeg har sendt så koommer dne med en ny en..

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Har akkurat hatt maskinen stående i idle en god stund, også fant jeg ut att jeg skulle prøve og flytte noen filer mellom 2harddisker, 320gb og 200gb

Så jeg starta og fløtte 70gb fra 200gb (gamle disken) til 320gb (nye disken)

og med engang fikk jeg blåskjerm, fløtta vca i 20sec før det skjedde, og temp da var uder 40grader på begge diskan..

'

Lenke til kommentar

Nå har jeg vell prøvd det meste, har plugga ut min gamle 200gb s-ata disk for og se om det var strøm som var prøblemet,

Så starta opp med 320gb og 120gb harddiskene, og begynte og overføre de i mellom 4gb, når det var 60sec igjenn så blåskjerm,

har prøvd og sende bare mellom 120gb og 200gb hdd mens 320gb står i men blåskjerm da og.

Verste er att i går når jeg fikk disken så formaterte jeg og nå nekter windows og starte utn att ide deisken står i, vist jeg bare har s-ata diskene mine i (de gamle) så finner ikke windows boot ett eller anna, har leita rundt i bios innstillinger utn hell, hjelper ikke uansett hva jeg gjør.

Så det vil jo si att vist jeg sender 320gb hdd til bake pga reklamasjon så sitter jeg utn data...

Skjønner ikke hva jeg skal gjøre lengere med dette...

Lenke til kommentar

Ok skremende nyheter!!

Her er løsningen på problemet mitt:)

Jeg surfa litt rundt og fant ut att WD ikke liker og stå som Master/Slave de liker og være cabelselect.

Så jeg satt min i fra slave til cabelselect og vips alt har virka siden da:) :thumbup:

Så ta ta.. problem løst, tror jeg da, har fløtta 100gb rundt om kring og alt utn blåskjerm, maskinen har stått på i noen timer problemfritt:)

Så satser på att alt er i orden:)

Lenke til kommentar
Jeg surfa litt rundt og fant ut att WD ikke liker og stå som Master/Slave de liker og være cabelselect.

Håper det ordnet seg permanent. Det med WD og master/slave er ikke noe generelt problem, for jeg har en 200 GB WD som slave sammen med en Hitachi 160 GB som master.

Lenke til kommentar

Ja nei maskinen har nå virket pirkefritt til nå, fløtta filer hist og pist, og innstalert og pakka filer og alt går så det hyler, eneste nå er att jeg kjører med side døra åpen for mer luft til..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...