Gå til innhold

Office 2003 bytter språk av seg selv

Anbefalte innlegg

Har office 2k3 installert på PC'n.

Problemet oppstår oftest i Powerpoint, da de forskjellige arkene kan få forskjellige språk (norsk eller engelsk).

Dette kan være i samme dokuement.

Spiller ingen rolle om det orginale dokumentet er skrevet på norsk eller engelsk.

Det jeg må gjøre, for å få stavekontrollen til å fungere slik den skal, er å forandre språket på hver side til norsk. Da fungerer det.

Det er Office 2003 Pro norsk som blir brukt.

Noen som vet om noen løsninger? Er det evt mulig å slå av den autodetect av språket? Eller noen andre måter?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til Word (mange instillinger som gjelder Office generellt kan bare nås derifra)

Dobbeltklikk på området nederst i Word vinduet der hvor språket er angitt (f.eks Norsk(Bokmål)) . Trykk vekk valget; "identifiser språk automatisk". Restart PowerPoint. Burde funke nå.....

Lenke til kommentar
Gå til Word (mange instillinger som gjelder Office generellt kan bare nås derifra)

Dobbeltklikk på området nederst i Word vinduet der hvor språket er angitt (f.eks Norsk(Bokmål)) . Trykk vekk valget; "identifiser språk automatisk". Restart PowerPoint. Burde funke nå.....

Derfor jeg ikke fant det.. Lette etter akkurat den funksjonen der, men lette i Powerpoint.. :p

Vel, takk. Får prøve det, og se hva som skjer...

Håper han holder seg til Norsk, ellers må jeg nesten reinstallere office tror jeg.

Det dumme er jo at jeg bruker engelsk noen ganger også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...