Gå til innhold

Hvilken mus, tastatur og musematte har du?

Anbefalte innlegg

Har de bZerk/MIST-tastaturene i USB-utgaver, eller bare PS2? Jeg har lovet meg selv å aldri mer kjøpe et PS2-tastatur :)

Hvorfor det? Hvor mye dårligere er PS2, og i såfall hvorfor?

USB er plug & play. Med PS2 opplever jeg at man må restarte og innstalere drivere, og det er ofte trøbbel med PS2. PS2 er også låst til en bestemt Hz, da jeg skiftet min Wless Intelli 2.0 fra PS2 til USB merket jeg enorm forskjell.

USB er generelt lettere å ha med å gjøre enn PS2 :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har de bZerk/MIST-tastaturene i USB-utgaver, eller bare PS2? Jeg har lovet meg selv å aldri mer kjøpe et PS2-tastatur :)

Hvorfor det? Hvor mye dårligere er PS2, og i såfall hvorfor?

PS2 er også låst til en bestemt Hz, da jeg skiftet min Wless Intelli 2.0 fra PS2 til USB merket jeg enorm forskjell.

Er det mulig å unngå denne sperren på noen måte, eller er det umulig?

På hvilken måte kjente du forskjell? Raskere reaksjon?

Lenke til kommentar

Jeg tror sperren er låst på 125 Hz, og tror ikke den kan forandres. Da jeg skiftet fra PS2 til USB ble bevegelsene mye mindre hakkete, og bevegelsene ble mer presise. Reaksjonen var også raskere.

Når det gjelder tastatur er det mest det tungvinte oppsettet som jeg helst unngår :)

Lenke til kommentar
Jeg tror sperren er låst på 125 Hz, og tror ikke den kan forandres. Da jeg skiftet fra PS2 til USB ble bevegelsene mye mindre hakkete, og bevegelsene ble mer presise. Reaksjonen var også raskere.

Når det gjelder tastatur er det mest det tungvinte oppsettet som jeg helst unngår :)

Jeg kjente også forskjell når jeg plugget Creative Mouse optical 3000 inn i USB-porten. Til da brukte jeg en converter (USB til Ps2).

Lenke til kommentar
QUOTE (Mongo FuRY @ 18/06/2005 : 15:17)

USB er plug & play. 

Quote Sigen

Det er PS/2 også, hvertfall hos meg, skifter mellom Shuttle`en og hovedpc`en min uten problemer når de står på jeg, eneste er at jeg må sette opp repetisjonhastigheten i kontrollpanel

Dette gjelder vel hvis du har bootet med tastaturet på begge.. ?

Lenke til kommentar
QUOTE (Mongo FuRY @ 18/06/2005 : 15:17)

USB er plug & play. 

Quote Sigen

Det er PS/2 også, hvertfall hos meg, skifter mellom Shuttle`en og hovedpc`en min uten problemer når de står på jeg, eneste er at jeg må sette opp repetisjonhastigheten i kontrollpanel

Dette gjelder vel hvis du har bootet med tastaturet på begge.. ?

Nei, det er kun Shuttle`en det ikke funker på, men den kommer ikke forbi POST-screen uten tastatur. Men hovedpc`en funker det fint på, kan starte opp, og så koble til tastaturet. Det samme funka fint med en maskin på skolen, med mitt tastatur (Engelsk eksamen, drittastatur på skolen)

Torstein OK: Du kommer til å bli fornøyd med musa, kongemus! :love:

EDIT: Jeg kan boote med diskett i diskettstasjonen også, noen andre som klarer det?

Endret av sigen
Lenke til kommentar

hei. hehe. selv bytter jeg litt på forskjellige muser. har vel 2 muser i forskjellige skuffer. så har jeg en trådløs mus her en plass. også har jeg 1 Microsoft Intelli 4.0 i en skuff, denne skal jeg egentlig bruke, men den blir ikke brukt fortiden :p den jeg bruker for øyeblikket er vel en 4-6 år gammel Logitech Mus, farget svart. den er med Scroll. veldig fin mus, men den er ikke like klumpete som Microsoft Intelli 4.0 da :( som tastatur. bruker jeg stortsett bare Trust EasyScroll i Sølv. veldig fint tastatur. men i fremtiden SKAL jeg ha et eldgammelt tastatur uten Windows knappen og andre knapper. jeg digger disse tastaturene. har enda ikke fått tak i noen selv :( så har jeg et år gammelt trådløst tastatur, som heter Fujistsu Siemens. dette ble egentlig bytta ut ganske fort forsåvidt. både den trådløse musa og tastaturet spiste batteri, derfor falt valget på å kjøpe et Trust tastatur fra Binders. og har jeg et ErgoForce tastatur da. ganske så fint det også, men litt klumpete, dette brukes fortiden ikke. musmatta jeg bruker hører faktisk til databordet mitt. veldig stort databord med en søt musmatte like ved tastaturet. det ligger en IceMat i skuffen, (den gnikka så forferdelig) :p. jo det glemte jeg jo. det siste tastaturet mitt er et Shiny Keyboard, svart tastatur med lys. det lyser neon blått. veldig pent i mørket :D lurer litt på å koble på det tastaturet på reserve pc`en min når jeg får bygga den :p, men det tastaturet er litt lite igjen :p

Endret av wil
Lenke til kommentar

Jeg har MX518 mus:

I311718.jpg

Dette Microsoft Tastaturet(ikke musa som er på bildet):

begge_3.jpg

OG denna Steelpad 4D matta:

25616.jpg

Musa er konge! Responsen slår alle andre muser!

Tastaturet har digge knapper og har mange snarveier! Pluss at den har fingerprint reader!!!!! :D

Musematta er vel egentlig helt grei, men kanskje ikke til prisen :cry: ! Og den tingen som skal forhindre matta å skli virker jo ikke! Den sklir jo hele tiden!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...