KnutIvars Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Kobber er vel best, men har noen noe peiling på hvor langt bak aluminium er ? Skal lede varme godt det og!! (kommer jo ann på legeringen ... men... ) Hva er best ? har noen prøvd Aluminium? blir jeg den første ? Lenke til kommentar
TerjeJensen Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 sølv er det beste. enkelt og greit Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 Bare send peng du, så skal jeg lage en.... Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 hm... hva bør dimensjonen på "røret" inne i blokka være ? 5-6m ? Lenke til kommentar
realace Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Hei! 5-6 meter kan bli vannskelig ;O) men regelen må vel bli hva du har som skal kobbles på denne. Ikke mindre en slangen ihvertfall siden du får trykkøkning og lettere turbulens.. samme dimensjon er det beste Mvh Realace Lenke til kommentar
KnutIvars Skrevet 16. juli 2002 Forfatter Del Skrevet 16. juli 2002 hm... skulle kanskje vært 5-6mm ... 5meter hadde kanskje tatt av litt... trenger mye kobber.... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. juli 2002 Del Skrevet 16. juli 2002 Alu er ikke så langt bak kobber når det kommer til varmeledningsevne, men forskjellen er større fra alu til kobber enn fra kobber til sølv. Har tenkt litt på dette i det siste og personlig tror jeg kanskje at alu er et bedre materiale for vannblokk pga vekten. En blokk i alu kan være _mye_ større enn en i kobber. Teorien min blir også delvis støtta av Innovatek som har (se bilde ID8) den kjøleren der :smile: Greit nok den har kobberbunn, men de tenker noe lignende det jeg gjør. Jeg har hvertfall tenkt å prøve å lage en alu blokk for å se om teorien min stemmer. EDIT: Takk DrErling :wink: [ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-07-17 17:03 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå