cyberpet Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Allerede har det blitt sluppet 3 oppdateringer til Delphi 2005.. Håper ting begynner å bedre seg nå, for det har en tendens til å krasje titt og ofte.. + Er ihvertfall at de ikke er redde for å slippe nye oppdateringer! Noen som forresten vet om disse oppdateringene inneholder alle tidlige oppdateringer? Stod om Update 2 at den både kunne installeres med og uten Update 1, men synes det er litt merkelig at oppdateringene bare blir mindre og mindre i størrelse... Endret 24. mai 2005 av cyberpet Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Fant ut nå at Update 3 er avhengig av Update 2, Update 2 inneholder antakelig alle oppdateringer fra Update 1 og kan installeres uavhengig av denne.. Lenke til kommentar
tasle Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Oppdateringen med update 3 gikk greitt, men Delphi 2005 er like forbannet treig likevel på grunn av alt "det nye", dot-net, C# mv som er lagt inn i denne versjonen. Å skifte fra editoren til formularet (F12) tar rundt 5 sekunders venting.. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Helt enig, er egentlig et veldig bra program hadde det ikke vært for at det er så tungt og treigt, er fullt av minnelekasjer og har for mange sykdommer som gjør at det tryner litt for ofte.. Tror og håper for all del at det ikke stopper med Update 3.. Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Har ikke testet 2005 enda. Dessverre tror jeg Delphi's tid er over. Hvorfor bruke Delphi 2005 når man kan bruke Visual Studio? Fordi man må vente ett par år ekstra på delphi...? Har vært en svoren delphi-tilhenger helt siden versjon 2, men nå er det slutt. .Net-utviklig gjøres best i Visual Studio tror nå jeg. -Vegar Lenke til kommentar
tasle Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 En dust sitt innlegg... Skjønner godt at du ikke kjenner Delphi 2005. At Delphi 2005 er litt treg skyldes C#, dot-net, C, Java og alt det andre som er implementert i Delphi 2005 Lenke til kommentar
tasle Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 ..og, Visual Studio Core ER faktisk implementer i Delphi2005. Sjekk fakta før du uttaler deg. Lenke til kommentar
Wedvich Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Fint med update! Jeg syntes at Delphi 2005 er konge, jeg. Merker ikke noe til at det er treigt heller, i og med at jeg har fjernet .NET-support, og lekt litt i registeret slik at det kun loader de assemblyene jeg absolutt trenger. Har aldri likt .NET og kommer neppe til å like det heller - personlig er jeg sterkt imot den generaliseringen av programmeringsspråk det medfører. Men jaja. Lenke til kommentar
cyberpet Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Har ikke programmert noe særlig .Net tidligere, men har lekt litt med både Delphi .Net og Visual Basic .Net det siste drøye halvåret.. Må si jeg er imponert over Delphi 2005, men det har dessverre en del sider som trekker ned (som nevnt tidligere). Visual Studio har den fordelen at det er raskt og at det finnes langt mer hjelp på nettet. Blir spennende å se hvordan 2005 versjonen blir. Har installert den Web Express Beta versjonen, men har ikke fått testet så mye enda.. Et poeng er jo også hvor fort Delphi får støtte for .Net framework 2.0 som er på trappene.. Endret 6. juni 2005 av cyberpet Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 (endret) Jeg vet ikke hvor tasle får faktaene sine fra. Hadde vært interessant med en liten kildereferanse... Slik jeg har forstått det så er det heller slik at deler av delphi2005 kommer fra visual studio i og med at .net-designtime miljøet er implementert som en del av .net frameworket. Mitt poeng er som følger: Hvor ligger fremtiden hen? Win32 eller .Net? Dersom svaret er .net, hvorfor skal man da vente ett par år på at borland skal få lisensiert funksjonalitet fra MS og tilpasset delphi til de siste endringene i .net når man kan benytte seg av visual studio allerede før endringene i .net er helt på plass? Det tok ett par år før borland hadde støtte for .net. Compact Framework har de enda ikke på plass. Nå kommer .net 2.0. Hvor lang tid tar det før det blir tilgjengelig i delphi? c# 2.0 er jo også under utvikling. Delphi 2005 har jo støtte for c# så nå får man vel ikke ny delphiversjon før borland har tilpasset seg både .net 2.0 og c# 2.0. I Visual Studio har man begge deler tilgjengelig allerede nå (riktig nok gjennom beta-versjoner, men jeg har ikke sett noe til betaversjoner fra borland enda). Når det kommer til tregheten til delphi2005 skylder du på c#, .net, java, c (regner med at det er c++ du mener) og 'alt det andre'. Det må jo bare understreke mitt poeng. Delphi var (og er) best til win32-utvikling, men skal du utvikle for .net så finnes det bedre alternativer. -Vegar Endret 6. juni 2005 av Format71 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Vet noen når det kommer en utgave av Delphi som kan lage 64-bits-programmer? Delphi 2005 skal være ganske tung, men .NET-framework kan slås av. Delphi 7 skal være den beste versjonen så langt. Lenke til kommentar
Wedvich Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 D7 er bra, ja, men enkelte av D2005s nye features, som for eksempel refactoring, on-the-fly feilsjekking og muligheten til å skjule blokker med kode, er helt uvurderlige når du først har blitt vant til dem. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 7. juni 2005 Del Skrevet 7. juni 2005 Jeg har ikke bestemt meg om jeg skal kjøpe Delphi 7 eller 2005. Hvilken versjon vil dere anbefale? (Og hvor bør jeg kjøpe den?) Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Dersom du skal kun utvikle win32-applikasjoner er Delphi 7 et veldig godt alternativ. Legger du til Castalia får du også refactoring og on the fly feilsjekking pluss masse mer. Har du ønske om å utvikle for .net-platformen, og er fast bestemt på at du må bruke delphi så er delphi2005 det beste alternativet. Et annet alternativ (som jeg tror er bedre) er å gå for f.eks. VS C#/Web 2005 Express Edition som begge kan lastes ned gratis i beta utgave, og som ikke vil koste så veldig mye når de kommer i ferdig utgave. -Vegar Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 8. juni 2005 Del Skrevet 8. juni 2005 Jeg har mest lyst på delphi 7, men hvor kan jeg kjøpe det? Lenke til kommentar
Jernbaneverket Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 (endret) Longhorn/.NET har vel minimum systemkrav på 2GB systemminne og CPU deretter + skjermkort med kraftig minne. Program i 3D krever mer en 512MB. På Longhorn kommer XAML som mulig er bedre å lære fremfor Delphi. Tar minne; men Visual Web Dev 2005 tar ~190 000kB systemminne for å kjøre allokert. Who cares Så, Hasselblad selger digitalkamera med 40GB harddisk. En stor "kassedatamaskin" i de tusen hjem må kunne inneholde nok RAM i disse dager til å kjøre effektivt. Endret 10. juni 2005 av Jernbaneverket Lenke til kommentar
Format71 Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 XAML er en måte å definere brukergrensesnitt gjennom en xml-lignende syntax. For å få programmet ditt til å gjøre noe nyttig må du fortsatt skrive kode. Er helt sikker på at delphi også vil kunne brukes til det, men man må nok vente ett år lenger enn visual studio brukere... -Vegar Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Hvor lang tid bruker Delphi 2005 på å kompilére et program med kildekode på rundt 1 MB? Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Selve komplimeringa tar ikkje veldig lang tid, men når d2005 skal skifte til debug visning tar det 0.75 sekund på det i tilleg til komlimeringa. Pluss det starter seint, F12 er sein. Selv uten C# og .Net. Synst komponentsvelginga er bedre i d7. Det nye for win32 utviklere er vel litt tåpelege komponenter. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 10. juni 2005 Del Skrevet 10. juni 2005 Jeg trenger ei utgave av Delphi som er rask, så da blir det vel Delphi 7. Men jeg har ingen idé om hvor jeg kan kjøpe Delphi 7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå