Gå til innhold

DFI NF3 Ultra-D flere som venter?

Popsi

Anbefalte innlegg

Jeg tenkte lenge på dette hovedkortet selv, men jeg er ikke imponert enda. Sammenlignet med msi sitt nf3 kort er det ikke veldig stor forskjell, og hvis de ikke klarer noe fantastisk med biosen tror jeg at jeg venter på kort basert på ULi M1695 brikkesettet. Dere har kanskje sett testen hos anandtech:

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2471

Det fine med dette kortet er at det også har pci-e, og det ser ut til å være på høyde med nf4 når det gjelder ytelse og klokking.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men dette skulle ha kommet for lenge siden, da folk flest har gått over til PCI-E nå..

Lurer egentlig på hvor mange som har PCIe på forumet eg. :hmm:

Men for "mannen i gata" gjelder nok agp lenge.

Er vel ikke så mange. Det finnes jo MANGE som ennå har socket A.

Lenke til kommentar

Det som jeg ikke liker ved DFI kortet er at en større kjøler kan ha konflikt med minne brikkene og/eller skjermkortet. :hrm: Kortet ser fysisk mindre enn Gigabyte og Epox sitt. Tror dere DENNE

vil passe til det kortet. Jeg har sett og tatt på kjøleren, den er gidigen vil tro hele 120mm i størrelse. :!:

Lenke til kommentar

Kortet kom dessverre ikke idag :(

Men jeg har sett igjennom manualen, som er virker detaljert og grei. Dette kortet har egentlig tatt med seg mange av egenskapene til NF4-serien. Jeg har bitt merke i følgende:

* Detaljnivået i BIOSen er meget høyt - det ser meget lovende ut på overflaten

* Hovedkortet har power og reset-knapp

* I/O-panelet mener jeg har et lite minus i det at det bare er tre analoge audio-inn/utganger. For å tilpasse dette til forskjellige høyttaleroppsett må man benytte jumpere.

* Alle fire minneslotene står tett i tett. Men heldigvis er det fargene som skiller mellom kanalene. Altså vil det bli tilstrekkelig mellomrom mellom to brikker i dual channel.

Bildet i trådens første innlegg viser en utgave med annen layout på minneslotene. Både i manualen jeg har lastet ned, og på dette bildet fra DFI, er minneslotene helt samlet. Vet ikke hva som er riktig :hmm:

UT%20nF3%20ULTRA-D.jpg

Lenke til kommentar
Bildet i trådens første innlegg viser en utgave med annen layout på minneslotene. Både i manualen jeg har lastet ned, og på dette bildet fra DFI, er minneslotene helt samlet. Vet ikke hva som er riktig :hmm:

Det er nok bildet ditt som er rett tror jeg. Bildet i første innlegg er nok bare et bilde av et kort i utviklingstadiet. Det ser litt uferdig ut.

Lenke til kommentar
Bildet i trådens første innlegg viser en utgave med annen layout på minneslotene. Både i manualen jeg har lastet ned, og på dette bildet fra DFI, er minneslotene helt samlet. Vet ikke hva som er riktig  :hmm:

Det er nok bildet ditt som er rett tror jeg. Bildet i første innlegg er nok bare et bilde av et kort i utviklingstadiet. Det ser litt uferdig ut.

Det virker igrunnen sannsynlig, ikke minst med tanke på at dette kortet nå er lansert, og at bildet er hentet fra DFI

Lenke til kommentar
Deluxe_REborn: Jeg satser på å bruke en TR SLK-948U. XP-90 skal vel også passe til stort sett alle S939-HK.

Er det en god kjøler. Tenkte jeg skulle bestille en ny kjøler og det hket. Har en A64 3000+ winnie. Som er en god overklokker. ;)

Thermalright har de beste luftkjølerne. I de testene jeg har lest,så er XP-90 bedre enn SLK-948U.

Nå har jo XP-90 også kommet i kobber versjon,så den er nok ennå bedre.

Lenke til kommentar
Hvis vi ser på layouten på bilde til bob ibsen og hvis dette er det HKet som man får. Er ikke de to andre S-ata tilkoblinger plassert heller så godt.

Enig der, og så vidt jeg vet er det bare de to kontaktene som er implementert direkte mot sørsiden. Altså de man bør bruke utifra et ytelsesperspektiv...

SLK-948U er sikkert litt dårligere, men fra Microplex er den ett kupp for kroner 198! Halvparten av XP-90 fra samme butikk.

Lenke til kommentar
SLK-948U er sikkert litt dårligere, men fra Microplex er den ett kupp for kroner 198! Halvparten av XP-90 fra samme butikk.

Tja,Thermalright XP-90 Retail er et like godt kjøp. 366 kr innkludert vifte. Det blir ca det du må betale for en SLK-948U + en vifte.

Eneste er at man bør ha viftestyring til XP-90 Retail siden viften bråker såpass mye (35db)

Endret av Morten K
Lenke til kommentar

Men folkens..jeg lurer på hvor mye bedre i ytelse gir DFI kortet i forhold til andre som Gigabyte, Abit, Epox..MSI...osv..? Tror dere at dette DFI kortet blir et bra kjøp. Må bestemme meg snart. :roll:

Lurer på om hket er god når det gjelder ytelse og grei overklokkingASUS :hmm:

Endret av Deluxe_REborn
Lenke til kommentar

Prisguiden finner bare tre socket 939 nForce3 Ultra-kort, priset fra 800 til 1050. Epox-kortet koster 800 på den billigste butikken. Personlig vurderte jeg ingen andre kort enn DFI, men Epox vil neppe være mye dårligere. Hvis man ikke trenger 3,2v minnespenning eller 1000 BIOS-funksjoner spiller det nok liten rolle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...