Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

erfaringer med MA120XE / JBL PX-300.4?

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med MA Audio MA120XE? Tenkte å ha 2 sånne i en ascona GT på en JBL Power PX-300.4.

Det jeg er ute etter er erfaringer med disse komponentene. Vil ikke ha unger som skriker "kjøp rockford" osv :p

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til å være et fornuftig og lettdrevent element dette.

Går ut ifra at du skal ha ett element på to og to kanaler bridga til å yte ~280W i 4 ohm.

Og det er det jeg ser du får problemer i og med at elementet er har dual 4-Ohm Voice Coil konfigurasjon. Du vil da i praksis kun ha mulighet til å koble i 8 ohm, noe som vil redusere tilført effekt til det halve.

Det du trenger er et element som kan kobles i 4 ohm. Eksempelvis en Peerless Resolution.

Håper du ikke ble forvirra av dette, mer info om koblinger voicecoilkongig mm finner du her :)

Lenke til kommentar

Skjønner det, men dette er en firekanaler. Du kan ikke brokople alle kanalene til èn, det ville i alle tilfelle blitt en kanal som ikke takla mindre enn 8 ohm. Det eneste du kan få til her er å koble slik at det blir enten 2 eller 8 ohms belastning pr. brokopla kanalpar.

Hadde forsterkern vært stabil i 1 ohm pr. kanal eller om du hadde en tokanaler ville dette gått fint.

Lenke til kommentar

I første post skriver jeg klart og tydelig (?) at jeg skal ha 2 MA120XE. Det burde vel gå fint etter mine beregninger...

Fikk foresten tak i en Pioneer DEQ-9200 i dag. *gøy*

Endret av JKJK
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
I første post skriver jeg klart og tydelig (?) at jeg skal ha 2 MA120XE. Det burde vel gå fint etter mine beregninger...

Joda skjønner det men for å kvantifiserer problemet, som det heter på fint, kan en se det som én 4ohm DVC sub på en tokanaler da dette er det som er gjeldende for hver sub uansett.

Da ser en enkelt at en kun vil få 2 eller 8 ohm pr. kanalpar, noe som fører til at en kun kan koble suben i 8 ohm mhp stabiliteten til forsterkern når denne lastes nedover i verdi på impedanse.

Se her for mer info om dette :)

Endret av Jalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...