Prytz. Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 For noen dager siden la jeg ut sida jeg hadde laget. Fikk mange tilbakemeldinger på at den var for dyster og trasig, så tenkte jeg måtte lage noe nytt. Er det fortsatt for slapt? Eller litt friskere? Gi meg noen tilbakemeldinger! Link til min side Link til forrige tråd Lenke til kommentar
Mira Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Uten å ha set den gamle siden din kan jeg si såpass: - Du må ha mer padding på "artiklene", nå er de klemt ut i kanten (opera 8.0) - Svart skrift på lilla bakgrunn ble litt feil, det ble mørkt og dystert ja. - Hover på menyen? - Ville også forsøkt å finne en mer passende og livlig font. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Er stygt redd for at dette blir en liten slakt fra min side Det visuelle: Litt mye lilla. "Myk" det gjerne opp med kombinasjoner av lilla og <farge som passer> Headeren ser tilfeldig plassert ut, ihjel-komprimert og teksten er hakkete. "Vesterålen" ser rett og slett for j**** ut. Aner ikke hva slags effekt du har prøvd deg på, men det misslyktes uansett fullstendig Tre forskjellige fonter i header og 2-3-4 forskjellige ellers på siden - ikke bra Siden bugger i Firefox. Teksten flyter utover og er malplassert i forhold til bakgrunnen Times New Roman Nok en horribel effekt på NYHETER-overskriften Menyen er litt sånn jalla-anno-1997. Teksten er ikke plassert likt i hver "knapp", og en hover-effekt hadde ikke skadet Lilla linker på lilla bakgrunn er vel ikke noe sjakktrekk? Under panseret: Før jeg i det hele tatt har sett på koden, har jeg en sterk Frontpage-følelse. Rett? Frames - trenger jeg si mer? Ingen DOCTYPE på siden som inneholder "hovedrammen". Ikke på noen av de andre heller, for den saks skyld Nærmest ikke-eksisterende bruk av CSS Font-tags i tonnevis En spade er en spade, og en meny er en liste - ikke en klynge av paragrafer og diverse annet snacks Ingen <title> Jeg kunne nevt 1000 flere ting, men for å gjøre et langt innlegg kort; koden er grusom Ble slakt dette, gitt. Men vi har nok alle blitt slaktet en gang i tiden, så det er bare å prøve på nytt Kan anbefale www.htmldog.com. Å lære seg HTML og CSS er et must hvis du har ambisjoner om å lage noenlunde brukbare nettsider. Lenke til kommentar
ingveh Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 I tillegg til det som er nevnt synes jeg du bør fjerne underline fra overskriftene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå