Gå til innhold

Tilbakemelding på side: Oppgradert med nytt design

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten å ha set den gamle siden din kan jeg si såpass:

- Du må ha mer padding på "artiklene", nå er de klemt ut i kanten (opera 8.0)

- Svart skrift på lilla bakgrunn ble litt feil, det ble mørkt og dystert ja.

- Hover på menyen?

- Ville også forsøkt å finne en mer passende og livlig font.

Lenke til kommentar

Er stygt redd for at dette blir en liten slakt fra min side ;)

Det visuelle:

• Litt mye lilla. "Myk" det gjerne opp med kombinasjoner av lilla og <farge som passer>
  • Headeren ser tilfeldig plassert ut, ihjel-komprimert og teksten er hakkete. "Vesterålen" ser rett og slett for j**** ut. Aner ikke hva slags effekt du har prøvd deg på, men det misslyktes uansett fullstendig :)
  • Tre forskjellige fonter i header og 2-3-4 forskjellige ellers på siden - ikke bra
  • Siden bugger i Firefox. Teksten flyter utover og er malplassert i forhold til bakgrunnen
  • Times New Roman :thumbdown:
  • Nok en horribel effekt på NYHETER-overskriften
  • Menyen er litt sånn jalla-anno-1997. Teksten er ikke plassert likt i hver "knapp", og en hover-effekt hadde ikke skadet
  • Lilla linker på lilla bakgrunn er vel ikke noe sjakktrekk?

Under panseret:

• Før jeg i det hele tatt har sett på koden, har jeg en sterk Frontpage-følelse. Rett?
  • Frames - trenger jeg si mer?
  • Ingen DOCTYPE på siden som inneholder "hovedrammen". Ikke på noen av de andre heller, for den saks skyld
  • Nærmest ikke-eksisterende bruk av CSS
  • Font-tags i tonnevis
  • En spade er en spade, og en meny er en liste - ikke en klynge av paragrafer og diverse annet snacks
  • Ingen <title>
  • Jeg kunne nevt 1000 flere ting, men for å gjøre et langt innlegg kort; koden er grusom

Ble slakt dette, gitt. Men vi har nok alle blitt slaktet en gang i tiden, så det er bare å prøve på nytt :)

Kan anbefale www.htmldog.com. Å lære seg HTML og CSS er et must hvis du har ambisjoner om å lage noenlunde brukbare nettsider.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...