FredrikFredrik Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Jeg er nå en av dem som har rotet til xorg.conf-filen min......uten backup. Så derfor: Siden jeg vet akkurat hva som er galt, vil jeg helst edite den i tekstmodus, for jeg kommer nemlig ikke inn i X. Jeg har nå brukt kommandoen vi xconf.org og har fjernet den delen av filen som forårsaket problemet. Hvordan lagrer jeg dette? Btw: Ubuntu 5.04. Endret 24. mai 2005 av FredrikFredrik Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 <Esc> skriv: legg merke til kolon :wq <enter> Lenke til kommentar
graiggen Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Jeg er nå en av dem som har rotet til xorg.conf-filen min......uten backup. Så derfor: Siden jeg vet akkurat hva som er galt, vil jeg helst edite den i tekstmodus, for jeg kommer nemlig ikke inn i X. Jeg har nå brukt kommandoen vi xconf.org og har fjernet den delen av filen som forårsaket problemet. Hvordan lagrer jeg dette? Btw: Ubuntu 5.04. Skriv :w!, for å så skrive :q (q for quit). Lenke til kommentar
FredrikFredrik Skrevet 24. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 24. mai 2005 Takk. Dere forenkler overgangen fra win til linux Lenke til kommentar
dabear Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Ubuntu har nano innlagt som default. Neste gang, prøv den eller gedit (som root cff). De er litt enklere enn Vi og Vim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå