Bayas Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Hei, jeg har et problem når det gjelder data. Jeg har fått en fysisk skade på hardisken ( vannskade) og kommer ikke inn på disken. Dette er vitkig data å må for all del ikke mistes. Sjefen har sakt at penger eller utstyr som trengs for å hindre at denne type data går tapt er ingen hindring. Jeg vill vite hva slags utstyr jeg trenger og hvordan man bruker det. Dette haster for bedriften, det er kritisk. Så hvis noen har peiling på hvordan man løser dette probleme, så setter jeg pris på litt hjelp. Vær snar, det begynner å haste. Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Dette har ingenting med tilbakemelding til hardware.no å gjøre. Flyttes til "Lagringsmedier". Lenke til kommentar
slettet Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) www.ibas.no - flinke med sånne ting. Om du nytter deg av dei så kan du gjerne gje ei tilbakemelding på forumet om korleis det gjekk. Trur nok det er mange som lurer på kor lang tid det tok, pris på det heile, osv.. edit #3: Om det virkelig haster og er kritiske data så for all det ikkje gjer noko som helst sjølv. Det skader garantert meir en det gjer godt. Send disken inn til IBAS, dei ordner opp i sånt. Kom på det at ei bedrift eg jobba i sendte inn to disker til IBAS, ein med hodekræsj, og ein vannskada, og dei fekk visst alt tilbake, til og med dei defekte diskene. Endret 24. mai 2005 av nmedaas Lenke til kommentar
Goodie Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) Jeg vet ikke om spesifikt utstyr, men Ibas er et selskap som leverer tjenester for å redde data. For å hindre at dette skjer igjen ville jeg sett etter en løsning med tape-backup og lagring av kasetter i et annet lokale enn der datamaskinene står. [Edit] Ser det var flere med tanken om Ibas på samme tid. Endret 24. mai 2005 av Goodie Lenke til kommentar
Iminzilion Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 (endret) http://www.ibas.no/ viss penger ikke er til hindring edit: jepp. var vist mangen som postet på likt Endret 24. mai 2005 av XeLix Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 I tillegg til det åpenbare som enkelte har sagt (ibas), så ikke rør eller forsøk å fikse harddisken din selv. Gjør det som ibas anbefaler. Telefonnr dit er 810 10 100, og vær forbedret på å få en saftig saftig regning.... Lenke til kommentar
slettet Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 20 - 30 000 er gjerne ikkje all verden om det f.eks. er ein stor kundedatabase eller bedrifts-kritiske ting. Men det at ein kjem i ein sånn situasjon kan tyde på at backuprutinene er dårlige.. Lenke til kommentar
kjhanken Skrevet 24. mai 2005 Del Skrevet 24. mai 2005 Tja, tror det kan bli dyrere enn det. I følge bestillingskjemaet koster det 3500 for en analyse, mens siden det er vannskade kommer 6000 ekstra på toppen av dette (og nye 6000 om det er ekspress). Og etter analysen kommer regningen på selve arbeidet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå